Home » Știință » Leziuni pulmonare „ciudate și neașteptate”, descoperite în urma autopsiilor pacienților decedați de COVID-19

Publicat: 06.11.2020

Autopsiile efectuate persoanelor care au murit din cauza infecției COVID-19 au scos la iveală leziuni pulmonare „ciudate și neașteptate” cauzate de coronavirusul SARS-CoV-2.

Cercetarea ar putea explica de ce persoanele care se recuperează după COVID-19 suferă încă de simptome persistente pentru mult timp după ce s-au îmbolnăvit, fenomenul fiind denumit „Covid lung”.

Cercetătorii de la Colegiul Regal din Londra, Universitatea din Trieste și Centrul Internațional pentru Inginerie genetică și Biologie din Italia au analizat organele a 41 de pacienți care au murit de COVID-19 la Spitalul Universitar din Trieste, între februarie și aprilie 2020.

Au descoperit că aproape 90% dintre pacienți prezentau caracteristici neobișnuite în plămâni care erau diferite de cele care se pot vedea de obicei în urma unei morți directe de pneumonie. În primul rând, vasele de sânge din plămâni erau pline de cheaguri de sânge.

Un studiu lansat recent a dezvăluit, de asemenea, de ce cheagurile de sânge sunt o caracteristică comună a COVID-19, sugerând că boala declanșează eliberarea de anticorpi autoimuni care cauzează coagularea sângelui.

Celule anormal de mari în plămâni

În al doilea rând, cercetătorii au observat că multe dintre celulele pulmonare erau anormal de mari și aveau multe nuclee. Ei afirmă că este rezultatul fuziunii dintre diferite celule în celule mai mari.

În cele din urmă, autopsiile au dezvăluit că materialul genetic (ARN) al virusului ar putea să se ascundă sub stratul unicelular care acoperă vasele de sânge și celulele epiteliale de suprafață din plămâni. Când vine vorba de înțelegerea complicațiilor pe termen lung ale COVID-19, aceasta ar putea fi o piesă importantă a puzzle-ului, afirmă cercetătorii.

„Constatările indică faptul că COVID-19 nu este pur și simplu o boală cauzată de moartea celulelor infectate cu virus, ci este probabil consecința persistenței acestor celule anormale pentru perioade lungi de timp în interiorul plămânilor”, a afirmat Mauro Giacca, profesor la Colegiul Regal din Londra și co-autor al studiului, potrivit IFL Science.

Oamenii de știință și cadrele medicale încă se luptă să înțeleagă „Covidul lung”, dar tot mai multe dovezi sugerează cum și de ce unele persoane continuă să sufere de o gamă largă de efecte secundare ale COVID-19 chiar și la săptămâni sau luni de la faza inițială a bolii, inclusiv oboseală, lipsa concentrării, pierderea mirosului și gustului, așa-numita „ceață cerebrală” și dificultăți de respirație.

Cercetatorii care au făcut studiul au precizat că sunt în căutarea unui posibil medicament care ar putea bloca proteina spike virală care provoacă fuziunea celulelor și care ar putea opri formarea de celule mari neobișnuit de aglomerate. De asemenea, investighează dacă aceste celule anormale afectează sau nu coagularea sângelui și inflamația.

Studiul a fost publicat în jurnalul eBioMedicine al Lancet.

Imunitatea celulelor T împotriva COVID-19, prezentă la adulți la șase luni de la infecția inițială

O persoană cu COVID-19 poate să infecteze jumătate din persoanele alături de care locuiește, în doar câteva zile

Subiectul unui nou film: COVID-19 trece prin noi mutații și SUA rămân în carantină până în 2024

Astronauții de pe Marte ar putea avea nevoie de dializă renală la întoarcerea pe Pământ
Cicloanele tot mai intense și frecvente din cauza crizei climatice afectează păsările marine
Cercetătorii folosesc genele organismului pentru a trata afecțiuni rare ale pielii
Doi pacienți cu Alzheimer au reușit să învingă boala printr-un stil de viață sănătos
Margot Wölk, degustătoarea mâncărurilor lui Hitler
Misterul unuia dintre cele mai fascinante fenomene cosmice, la un pas de a fi rezolvat
22 de părinți, amendați după ce copiii au lipsit repetat de la școală
Prima generație cu o rată a cancerului mai mare decât a părinților
Schimbările climatice micșorează balenele cenușii din Pacific
Cine a fost „Cenuşăreasa sovietică”, prima femeie care a văzut Pământul din spaţiu în urmă cu 60 de ani – VIDEO
Un italian este primul pacient din Europa cu febră Oropouche
Jocurile Olimpice de la Paris, păzite de cea mai mare tabără militară din Europa de după Al Doilea Război Mondial
Curtea Supremă din Statele Unite a decis! Femeile pot continua să primească pastila de avort prin poştă
Premii record la Wimbledon și ceremonie de adio pentru Andy Murray
Cine a fost omul de stat român „mai mai mare decât Woodrow Wilson, Lloyd George sau George Clemenceau”?
A fost găsită o genă care ajută celulele canceroase să se răspândească în tot corpul