Home » Știință » Un astronom a încercat să descopere dacă Universul conține un mesaj de la Creatorul său

Variațiile în radiația cosmică de fond. Sursa foto: ESA/ Planck
Publicat: 05.12.2020

Universul este un loc misterios. Nu știm de ce există și nici modul în care funcționează. Însă, ce-ar fi dacă a fost creat în mod intenționat de o entitate inteligentă? Ar putea exista o cale de a afla?

În 2005, doi fizicieni au propus că dacă ar exista un Creator acesta ar fi codificat un mesaj în radiațiile din fundalul Universului, rămase de când lumina a fost eliberată pentru prima oară în spațiu. Această lumină este numită radiația cosmică de fond (CMB).

Acum, astrofizicianul Michael Hippke de la Observatorul Sonneberg din Germania și proiectul Breakthrough Listen a început să caute acel mesaj, traducând variațiile de temperatură din CMB într-o secvență binară.

Însă, ceea ce a extras astrofizicianul pare să fie complet fără semnificație.

Ce este radiația cosmică de fond

Cercetările lui Hippke și metodele folosite au fost încărcate pe server-ul arXiv, iar studiul cuprinde și secvența binară pentru ca alte persoane interesate să o poată studia.

Radiația cosmică de fond este o relicvă incredibil de folositoare a Universului timpuriu. Datează din urmă cu 380.000 de ani după Big Bang. Înainte de asta, Universul era complet întunecat și opac, atât de fierbinte și dens încât atomii nu se puteau forma. Protonii și electronii erau prezenți sub formă de plasmă ionizată.

Pe măsură ce Universul s-a răcit și s-a extins, acei protoni și electroni s-au putut combina pentru a forma atomi neutri de hidrogen, aceasta fiind așa-numită „epocă a recombinării”. Spațiul a devenit clar, iar lumina s-a putut deplasa de bunăvoie pentru prima oară.

O relicvă incredibil de folositoare a Universului timpuriu

Prima lumină încă mai poate fi detectată și în ziua de azi, deși este destul de slabă. Aceasta este radiația cosmică de fond. Pentru că Universul timpuriu nu era uniform, variațiile de densitate din „epoca recombinării” se manifestă în zilele noastre prin fluctuații foarte ușoare de temperatură a CMB.

Satelitul Planck și sonda Wilkinson Microwave Anisotropy (WMAP) au observat și au înregistrat fluctuațiile de temperatură din CMB. Cu ajutorul acestor date, Hippke și-a extras secvența binară, comparând rezultatele din fiecare set de date pentru a găsi biți care se potrivesc.

Sursa foto: M. Hippke, arXiv, 2020

Valorile evidențiate cu negru au fost identice atât în ​​seturile de date Planck, cât și în cele de la WMAP, și sunt considerate corecte cu o probabilitate de 90%. Valorile colorate în roșu deviază. Hippke a ales valorile Planck, acestea fiind corecte cu o probabilitate de doar 60%. Totuși, schimbarea valorilor nu a îmbunătățit situația, a concluzionat cercetătorul.

„Am putea concluziona că nu există un mesaj clar”

„Nu am găsit niciun mesaj semnificativ în secvența binară. Am putea concluziona că nu există un mesaj clar pe cerul CMB. Însă, rămâne neclar dacă există sau a existat un Creator, dacă trăim într-o simulare sau dacă mesajul este printat în mod corect pe secvență, dar noi nu reușim să îl înțelegem”, a spus Hippke, potrivit Science Alert.

Totuși, CMB are multe povești de spus, după cum au scris în 2005 fizicienii Douglas Scott și James Zibin de la University of British Columbia. „Cerul CMB codifică o multitudine de informații despre structura cosmică și probabil despre natura fizicii la cele mai înalte nivele de energie. Universul ne-a lăsat un mesaj de unul singur”, scriau cercetătorii în 2005.

Noi cercetări arată că Universul devine tot mai fierbinte. La ce temperatură medie a ajuns acum

Este Universul nostru programat ca un joc video?

Un ciclu al creației și distrugerii. Au mai existat și alte Universuri înainte de Big Bang