Home » Știință » COVID-19 poate ucide celule cheie ale inimii. Concluziile la care a ajuns un nou studiu

Sursaa foto: Pixabay
Publicat: 18.03.2021

Chiar și după un an întreg de pandemie, oamenii de știință încă nu înțeleg pe deplin modul în care coronavirusul SARS-CoV-2 atacă diferite regiuni ale corpului uman.

Acum, medicii au descoperit că SARS-CoV-2 poate ataca în mod direct inima, potrivit unui studiu masiv coordonat de Școala de Medicină de la Universitatea din Washington. Studiul a fost publicat în jurnalul JACC: Basic to Translational Science.

Cercetătorii au desfășurat autopsii pe oameni uciși de COVID-19 și au expus celule stem crescute în laborator la virus astfel încât să arată că virusul poate infecta celulele mușchilor inimii, acolo unde pare să creeze probleme în privința contracțiilor.

Acest coronavirus poate cauza insuficiență sau leziuni cardiace în rândul oamenilor sănătoși

„La începutul pandemiei, aveam dovezi că acest coronavirus poate cauza insuficiență sau leziuni cardiace în rândul oamenilor sănătoși, ceea ce este alarmant pentru comunitatea cardiologică. Chiar și unii sportivi care s-au întors la competiții după infecția cu COVID-19 au prezentat mai apoi leziuni pe inimă”, a explicat Kory Lavine, imunolog, cardiolog și autor senior al studiului.

Lavine a adăugat că există o dezbatere privind ce anume cauzează leziunile cardiace: infecția cu coronavirusul sau un răspuns imun inflamator declanșat de virus? Însă, Lavine sugerează că acest nou studiu ar putea pune capăt acestei dezbateri.

Studiul arată în mod cert că virusul infectează celulele mușchilor inimii

„Studiul nostru este unic pentru că arată în mod cert că, în cazul pacienților cu COVID-19 care au dezvoltat insuficiență cardiacă, virusul infectează inima, în special celulele mușchilor inimii. Inflamarea poate fi a doua lovitură după leziunile cauzate de virus, însă inflamarea în sine nu este cauza inițială a leziunilor cardiace”, a precizat Lavine, citat de Futurism.

Cu siguranță, mai multe cercetări sunt necesare pentru a înțelege pe deplin problema. Însă, folosirea autopsiilor pentru validarea descoperirilor experimentale a fost un pas valoros și neobișnuit spre înțelegerea coronavirusului și a ceea ce este capabil să facă în corpul nostru.

Polenul poate crește riscul de COVID-19, chiar și pentru oamenii care nu suferă de alergii