Home » Stiinta » 15 minute cu acest tip de exerciții fizice îți pot îmbunătăți sănătatea cardiometabolică

Ioana Matei 05.15.2021

Antrenamentele pe intervale de intensitate (HIIT) au devenit tot mai populare în ultimii ani din mai multe motive. Acest tip de exerciții fizice nu necesită prea mult timp. Unele pot dura chiar 10 minute. De asemenea, cercetările arată că îmbunătățesc condiția fizică, reduc tensiunea arterială și ajută oamenii să-și gestioneze glicemia. Toate aceste beneficii pot contribui la pierderea în greutate și prevenirea bolilor precum diabet de tip 2.

Recent, o analiză a descoperit că exercițiile fizice de tip HIIT cu volum redus au beneficii asupra sănătății cardiometabolice.

Asta înseamnă că exercițiile fizice HIIT cu volum redus pot induce îmbunătățiri similare sau chiar mai mari asupra condiții fizice cardiorespiratorie, controlului glicemiei, tensiunii arteriale și funcțiilor cardiace în comparație cu exercițiile aerobice continue (cum ar fi alergarea).

Exercițiile fizice HIIT implică alternarea între intervale de activitate fizică de intensitate redusă și crescută.

Ce înseamnă exercițiile fizice HIIT cu volum redus?

Oamenii de știință au desfășurat o analiză a dovezilor actuale privind exercițiile fizice HIIT cu volum redus și beneficiile acestora pentru sănătatea cardiovasculară. Cercetătorii au analizat 11 studii.

Exercițiile fizice HIIT cu volum redus au fost definite prin activitate fizică în care timpul total petrecut în intervale active (fără pauze) a fost de mai puțin de 15 minute.

În general, oamenii de știință au descoperit că exercițiile fizice HIIT cu volum redus au îmbunătățit capacitatea unei persoane de a arde „combustibil” (carbohidrați și grăsimi), ceea ce este în mod direct asociat cu controlul glicemiei și ar putea fi important pentru prevenirea bolilor precum diabet de tip 2. Mai mult, cercetătorii au aflat că exercițiile fizice HIIT cu volum redus sunt sigure în cazul oamenilor sănătoși și a celor care suferă de obezitate și diabet de tip 2.

Exercițiile fizice HIIT au îmbunătățit și structura inimii

Exercițiile fizice HIIT cu volum redus au îmbunătățit și structura inimii. Asta a crescut volumul de sânge pompat de inimă în restul corpului la fiecare bătaie. Aceste beneficii au fost dovedite și în cazul celor care suferă de afecțiuni ale inimii, precum și cei care trăiesc cu insuficiență cardiacă, potrivit Science Alert.

Faptul că această analiză a arătat că exercițiile fizice HIIT cu volum redus îmbunătățesc și condiția fizică cardiorespiratorie este semnificativ. Chiar și îmbunătățiri moderate ale sănătății inimii au redus evenimente cardiovasculare adverse precum atac de cord sau accident vascular cerebral cu până la 30%.

Unii oameni pot fi alergici la exercițiile fizice. Cum este explicată reacția organismului