Home » Stiinta » Roverul Perseverance a ajuns într-un nou loc pe planeta Marte. Imaginile dezvăluite de NASA

Ioana Matei 07.05.2021
Sursa foto: NASA/JPL-Caltech

Roverul Perseverance al NASA a făcut încă un popas în călătoria sa prin Craterul Jezero, în căutare de semne de viață antică.

„Am ajuns la următorul popas. De aici pot vedea ceea ce noi numim Séítah. Este o zonă cu dune care include câteva ținte științifice. Voi continua să spionez de aici, desfășurând cercetări științifice de la distanță, iar apoi voi continua să explorez”, arată un mesaj publicat pe contul oficial de Twitter al roverului Perseverance.

Peisajul este extraordinar, după cum se poate vedea și în imaginea panoramică ce însoțește actualizarea roverului. Imaginea evidențiază faptul că încă mai avem numeroase locuri frumoase de văzut pe Planeta Roșie.

Ce distanță a parcurs Perseverance pe Marte până acum?

Roverul Perseverance a început oficial faza științifică a misiunii la data de 1 iunie, părăsind locul de amartizare „Octavia E. Butler”, acolo unde a atins pentru prima oară suprafața planetei Marte la începutul acestui an. De atunci, Perseverance a parcurs aproximativ 917 metri, făcând mai multe popasuri de-a lungul traiectoriei stabilite pentru explorare.

Unitatea geologică Séítah („prin nisip” în limba populației Navajo) este adiacentă cu bazinul Craterului Jezero. Zona Séítah este presărată cu roci sedimentare (sau stratificate) și dune de nisip, scrie Futurism.

„Odată cu bazinul Craterului Jezero și unitatea geologică Séítah putem începe să explorăm Jezero chiar de la început”, a spus Kevin Hand, astrobiolog la Laboratorul Jet Propulsion al NASA (JPL).

„Asta e foarte bine, pentru că am atât de multe de făcut”

„Această zonă se afla sub cel puțin 100 metri de apă în urmă cu 3,8 miliarde de ani. Nu știm ce povești ne vor spune rocile și aflorimentele stratificate, dar suntem foarte bucuroși să începem cercetările”, a adăugat Hand.

Mulțumită modului AutoNav foarte sofisticat al lui Perseverance, care îl transformă practic într-o mașină autonomă, roverul va putea desfășura cu ușurință cercetările pe Marte.

„Încep să mă pricep la condus și să preiau comanda. Prin cartografierea împrejurimilor pe măsură ce conduc, voi putea să parcurg o suprafață de 5 sau 6 ori mai mare într-o singură zi. Asta e foarte bine, pentru că am atât de multe de făcut”, mai arată mesajul publicat pe contul lui Perseverance.

Pământul sau Marte: Ce arată, de fapt, aceste imagini incredibile?

Roverul Curiosity al NASA a observat nori ciudați și colorați pe planeta Marte