Home » Știință » O terapie COVID obținută de la o lamă numită Fifi are rezultate promițătoare

O terapie COVID obținută de la o lamă numită Fifi are rezultate promițătoare

Credit foto: UNIVERSITY OF READING
Publicat: 24.09.2021

O terapie COVID obținută cu ajutorul unei lame numită Fifi a demonstrat un „potențial semnificativ” în studiile timpurii.

Este un tratament realizat pe bază de nanocorpi, versiuni mai mici și mai simple ale anticorpilor, pe care lamele și cămilele le produc în mod natural ca răspuns la o infecție.

Odată ce terapia va fi testată la oameni, oamenii de știință spun că ar putea fi administrată ca un simplu spray nazal, pentru a trata și chiar preveni infecția timpurie. Prof. James Naismith a descris nanocorpii ca fiind fantastic de incitanți, notează BBC.

Conform prof. Naismith, care este unul dintre cercetătorii principali și directorul Institutului Rosalind Franklin din Oxfordshire, cobaii de laborator infectați cu coronavirus și tratați cu noul spray nazal s-au recuperat complet în termen de șase zile.

Tratamentul a fost, până în prezent, testat numai pe animale de laborator, dar Public Health England a spus că se numără printre „cei mai eficienți agenți de neutralizare a SARS-CoV-2” pe care i-a testat vreodată.

Cum acționează nanocorpii

La fel ca anticorpii noștri, nanocorpii se prind de virusurile și bacteriile care ne pătrund în corp, etichetând invadatorul cu un „steag roșu” care permite restului armamentului imunitar al corpului să-l vizeze pentru distrugere.

„Aici am primit un ajutor de la Fifi, lama institutului Franklin”, a explicat prof. Naismith.

Prin vaccinarea lamei Fifi cu o bucată mică, neinfecțioasă, din proteina virală, oamenii de știință i-au stimulat sistemul imunitar pentru a produce moleculele speciale. Oamenii de știință au ales apoi cu grijă și au purificat cei mai puternici nanocorpi dintr-o probă de sânge a lui Fifi.

Echipa a reușit apoi să crească cantități mari din moleculele special selectate.

Profesorul Naismith și colaboratorii săi, care și-au publicat cercetările în revista Nature Communications, au fost de acord că, chiar și cu succesul vaccinurilor Covid, ar fi foarte importantă apariția unor tratamente eficiente în viitor.

„Nu toată lumea este vaccinată cu aceeași viteză”, a spus el, „și există riscul apariției unor noi variante capabile să ocolească imunitatea vaccinului”.