Home » Știință » O antenă radio puternică, folosită pentru prima oară pentru a căuta exoplanete. „Eu cred că există viață acolo”

Publicat: 26.10.2021

Noi tehnici pentru descoperirea planetelor ascunse ar putea dezvălui dacă există sau nu viață în spațiu. Oamenii de știință australieni fac parte dintr-o echipă care, pentru prima oară, a folosit o antenă radio pentru a găsi exoplanete, ceea ce înseamnă planete în afara Sistemului Solar.

Folosind cea mai puternică antenă din lume, Low Frequency Array (Lofar) din Țările de Jos, echipa a detectat semnale radio de la 19 stele pitice roșii îndepărtate. Patru dintre acestea emit semnale care indică faptul că sunt orbitate de planete.

Dr. Benjamin Pope, astrofizician la Universitatea din Queensland, a declarat că descoperirea deschidea calea „pentru noi oportunități de a studia exoplanete”, care ar putea fi locuibile. Cercetările au fost publicate în jurnalul Nature Astronomy.

Planetele care orbitează stele pitice roșii au adesea temperaturi similare celor de pe Pământ

Pope a spus că angajații de la agenția de cercetare științifică a Australiei, CSIRO, au fost cei care au început să studieze cerul cu radare militare în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Apoi, CSIRO a creat Observatorul Parkes, cunoscut drept The Dish. Lofar este un prototip sau „deschizător de drumuri” care face parte din dezvoltarea Square Kilometre Array (SKA), care va fi cel mai mare telescop din lume, situat în Australia de Vest și Africa de Sud.

Până acum, cercetătorii au folosit Lofar pentru a studia doar o fracțiune din cer. Imediat ce SKA devine funcțional, „vom găsi sute și sute de astfel de lucruri”, a adăugat Pope.

Sursa foto: LOFAR (Low Frequency Array) via Twitter

Un aspect interesant este că planetele care orbitează stele pitice roșii au adesea temperaturi similare celor de pe Pământ, potrivit The Guardian.

„Eu chiar cred că există viață undeva acolo”

„Așadar, noi căutăm planete locuibile. Nu este vorba de găsirea unei Planete B pentru ca omenirea să se mute acolo. De fapt, noi vrem să aflăm dacă există viață în altă parte din Univers. Aceasta ar fi o descoperire uimitoare”, a mai spus astrofizicianul.

Pope, care studiază exoplanete, a mai precizat că multe dintre planetele care orbitează stele pitice roșii au o temperatură plăcută însă sunt grav afectate de radiații, astfel că nu sunt locuibile. Însă, unele exoplanete s-ar putea afla într-o zonă proprice vieții.

Personal, Pope nu crede că noi suntem singuri în Univers, dar are grijă să facă diferența între căutarea vieții extraterestre inteligente și căutarea dovezilor existenței unor semnături biologice.

„Eu chiar cred că există viață undeva acolo. Nu aș avea meseria asta dacă nu credeam că există o șansă”, a mai spus Pope, adăugând că el crede că vom primi un răspuns în timpul vieții noastre.

O nouă categorie de exoplanete ar putea dezvălui civilizații extraterestre

Exoplanete foarte mari și spectaculoase, aflate în afara sistemului nostru solar

Izotopi detectați pentru prima oară în atmosfera unei exoplanete

22 de părinți, amendați după ce copiii au lipsit repetat de la școală
Prima generație cu o rată a cancerului mai mare decât a părinților
Schimbările climatice micșorează balenele cenușii din Pacific
Cine a fost „Cenuşăreasa sovietică”, prima femeie care a văzut Pământul din spaţiu în urmă cu 60 de ani – VIDEO
Un italian este primul pacient din Europa cu febră Oropouche
Jocurile Olimpice de la Paris, păzite de cea mai mare tabără militară din Europa de după Al Doilea Război Mondial
Curtea Supremă din Statele Unite a decis! Femeile pot continua să primească pastila de avort prin poştă
Premii record la Wimbledon și ceremonie de adio pentru Andy Murray
Cine a fost omul de stat român „mai mai mare decât Woodrow Wilson, Lloyd George sau George Clemenceau”?
Regele Carol al II-lea și războiul: „Scăparea de astăzi poate fi foarte scump plătită mâine”
Erik Weihenmayer, prima persoană nevăzătoare care a cucerit Everestul
Louis Camuti, Doctorul pisicilor. Primul veterinar al felinelor
Insomnia cronică este legată de alimentele ultraprocesate, indică un studiu
Dezvoltarea substanței albe din creier, influențată de căldura și frigul de la începutul vieții
Cum „se trezesc” oamenii din comă?
Ce se întâmplă în „inima” Căii Lactee? „Erupții” și „ecouri” detectate de la gaura neagră supermasivă Sagittarius A*