Home » Știință » Un studiu nou și ingenios susține că Pământul ar fi înconjurat de un tunel magnetic gigantic

Credit foto: Dominion Radio Astrophysical Observatory/Villa Elisa telescope/ESA/Planck Collaboration/Stellarium/J. West
Publicat: 20.10.2021

Structuri misterioase de pe cer care au nedumerit astronomii de zeci de ani ar fi fost, în sfârșit, explicate.

North Polar Spur și Fan Region, zone opuse pe cer, ar fi putea conectate printr-un vast sistem de filamente magnetizate. Acestea formează o structură ce seamănă cu un tunel care înconjoară Sistemul Solar, precum și multe stele apropiate.

„Dacă ne-am uita la cer, am putea vedea această structură similară unui tunel în aproape fiecare direcție în care ne uităm. Asta dacă am avea ochi ce pot vedea lumina radio”, a explicat astronomul Jennifer West de la Universitatea din Toronto, Canada.

Care ar fi lungimea completă a tunelului magnetic?

Știm despre aceste două structuri de ceva timp, chiar din anii 1960, însă acestea au fost dificil de înțeles. Asta pentru că este foarte greu să înțelegem cât de departe sunt situate, distanțele variind de la sute la mii de ani-lumină.

Cu toate acestea, nicio analiză nu a mai făcut până acum legătură între cele două structuri. West și colegii săi au reușit să arată că cele două regiuni ar putea fi conectate, astfel rezolvând multe dintre problemele asociate cu acestea.

Folosind modele și simulări, cercetătorii au înțeles cum ar arăta cerul în unde radio, dacă cele două structuri ar fi conectate prin filamente magnetice, jucându-se cu parametri precum distanța pentru a stabili cea mai potrivită explicație.

Astfel, oamenii de știință au reușit să determine cea mai posibilă distanță pentru structurile din Sistemul Solar ar fi în jur de 350 ani-lumină, în concordanță cu unele dintre cele mai apropiate estimări. Întreaga lungime a tunelului are în jur de 1.000 ani-lumină.

„Câmpurile magnetice nu există în izolare. Toate trebuie să fie conectate unele cu altele”

Acest model este în concordanță cu o gamă largă de proprietăți observaționale ale regiunilor North Polar Spur și Fan Region, inclusiv forma, polarizarea radiații electromagnetice (felul în care sunt curbate undele) și luminozitatea.

„Aceste cercetări sunt extrem de ingenioase”, a spus astronomul Bryan Gaensler de la Universitatea din Toronto, citat de Science Alert.

Descoperirile trebuie confirmate și de alte analize, iar apoi structura trebuie modelată în mai mare detaliu. Însă, asta ar putea elucida un alt mister important: formarea și evoluția câmpurilor magnetice în galaxii și cum sunt menținute aceste câmpuri. De asemenea, cercetării ar putea înțelege și alte structuri filamentare magnetice din jurul galaxiei.

„Câmpurile magnetice nu există în izolare. Toate trebuie să fie conectate unele cu altele. Așadar, următorul pas este înțelegerea modului în care aceste câmpuri magnetice locale se conectează cu câmpul magnetic galactic. Eu cred că este de-a dreptul uimitor să ne imaginăm că aceste structuri sunt pretutindeni, oriunde ne-am uita pe cerul nopții”, a spus West.

Avionul spațial robotic X-37B al Forțelor Aeriene ale SUA se află de peste 500 de zile pe orbita Pământului

Toți șerpii moderni au evoluat din doar câțiva care au supraviețuit asteroidului care a lovit Pământul

O decizie luată de liderii lumii în 1987 a salvat Pământul, însă doar pentru o perioadă scurtă de timp

Temperaturile anunțate de ANM! Cum va fi vremea până în iunie?
Nume mari de la Hollywood s-au aliat pentru întoarcerea lui Kevin Spacey pe marile ecrane