Home » Știință » Oamenii de știință au modificat genetic hamsterii pentru a-i transforma în „monștri agresivi“

Publicat: 22.05.2022

Oamenii de știință au utilizat o tehnologie revoluționară de editare a genelor pentru a transforma adorabilii hamsteri în monstruozități vicioase.

Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Georgia au spus că experimentul lor CRISPR cu hamsteri „a descoperit că biologia din spatele comportamentului social poate fi mai complexă decât se credea anterior”.

Folosind tehnologia revoluționară de editare a genelor, oamenii și știință de la GSU au descoperit că eliminarea unui receptor al vasopresinei – un hormon asociat cu agresivitatea, comunicarea și legătura socială atât la oameni, cât și la hamsteri – pare, în schimb, să supraîncarce cele mai rele instincte ale simpaticelor rozătoare, scrie Futurism.

Un scenariu la care oamenii de știință nu se așteptau

„Am anticipat că, dacă eliminăm activitatea vasopresinei, vom reduce atât agresivitatea, cât și comunicarea socială”, a declarat cercetătorul în neuroștiințe de la GSU, H. Elliott Albers, într-o declarație. „Dar, în mod suprinzător, s-a întâmplat opusul”.

În declarație se precizează că oamenii de știință au ales în mod special hamsterii sirieni, care sunt cunoscuți pentru agresivitatea lor, deoarece aceștia „oferă un model puternic pentru studiile privind comportamentul social, organizarea lor socială fiind mult mai asemănătoare cu cea a oamenilor decât cea observată la șoareci”.

„Dezvoltarea hamsterilor editați genetic nu a fost ușoară”

Echipa de la GSU a fost surprinsă să constate că încercările lor de a reduce agresivitatea hamsterilor modificați genetic i-au făcut atât mai agresivi, cât și mai sociabili – un scenariu la care nu se așteptau.

Aceste constatări „contraintuitive” au sugerat „o concluzie surprinzătoare”, a spus Albers în declarație – că receptorii neuronali și comportamentele alături de care sunt asociați ar putea să nu poată fi activați și dezactivați individual și că încercările de a face acest lucru ar putea fi anevoioase.

„Dezvoltarea hamsterilor editați genetic nu a fost ușoară”, a concluzionat cercetătorul în neuroștiințe de la GSU, H. Elliott Albers.

Genele unui popor sud-american pierdut indică o istorie neașteptată