Home » Știință » Nivelurile scăzute de salmonella de mare risc eludează metodele tradiționale de detectare

Foto: Andrew Davis Tucker/UGA
Publicat: 14.06.2022

Păsările sunt responsabile pentru mai mult de unul din cinci cazuri de infecție cu salmonella de mare risc în SUA. Dar metodele tradiționale de testare a puilor de pe rafturile magazinelor ar putea să nu fie suficiente pentru a detecta toate tulpinile de bacterii, potrivit unei noi cercetări de la Universitatea din Georgia.

Publicat în Applied and Environmental Microbiology, studiul a analizat datele naționale despre salmonella de la Serviciul de Inspecție pentru Siguranța Alimentară al Departamentului de Agricultură al SUA din 2016 până în 2020.

Cercetătorii au descoperit că numărul de cazuri de contaminare cu salmonella de mare risc la pui au scăzut de la 9% în 2016 la 6,57% în 2020. Dar la nivel național, cazurile de infecție cu salmonella la oameni au rămas stabile în aceeași perioadă.

Industria nu cunoaște precis nivelul de salmonella de mare risc din păsări

„Atunci când am început pentru prima dată munca la Centrul de Diagnostic și Cercetare a Păsărilor în urmă cu patru ani și m-am întâlnit cu mai multe companii avicole diferite, unul dintre lucrurile pe care mi le-au spus a fost că salmonella din ferme nu este același tip de salmonella găsită în fabrici”, a spus Nikki Shariat, autoare a studiului și profesor asistent la Colegiul de Medicină Veterinară.

Această deconectare face ca industria păsărilor să nu știe ce tipuri de salmonella să țintească cu noi vaccinuri și cu alte intervenții care pot reduce cantitatea de tipuri de salmonella de mare risc la păsări, notează Eurek Alert.

Cercetătorii au colaborat cu Georgia Poultry Lab Network din Gainesville, Georgia, pentru a examina ce tulpini de salmonella, cunoscute sub numele de serotipuri, au fost prezente la puii de reproducție față de tulpinile prezente în produsele din pui.

Cea mai abundentă și ușor detectabilă tulpină a bacteriilor de la ferma din Georgia este serotipul Kentucky, reprezentând 80% din toate cazurile găsite.

Tipuri de salmonella

Deși nicio salmonella nu este „bună”, Kentucky nu este asociată în mod obișnuit cu bolile umane. Iar companiile crescătoare de păsări par să poată elimina Kentucky mai eficient în timpul procesării, ceea ce poate fi unul dintre motivele pentru care cercetătorii nu au văzut aceeași cantitate de tulpină în puiul procesat.

Ceea ce au găsit totuși în probele de la fabricile de procesare au fost alte trei tipuri de salmonella, unele despre care se știe că provoacă boli la oameni: Infantis, Enteritidis și Schwarzengrund.

„Întrebarea a fost ‘de unde provin aceste serotipuri non-Kentucky?’. Am bănuit că sunt prezente în fermă, dar nu am fost capabili să le detectăm folosind metodologia tradițională”, a spus Shariat.

Folosind tehnologia dezvoltată de Shariat în 2015, echipa sa a găsit mai multe tulpini de salmonella pe care metodele tradiționale le-au omis în eșantionul de păsări vii.

Cunoscută sub numele de CRISPR-SeroSeq, tehnologia identifică semnăturile moleculare în regiunile CRISPR ale salmonelei, o parte specializată a ADN-ului bacteriei, și îi ajută pe cercetători să identifice ce tulpini ale bacteriilor sunt cele mai abundente.

Un pas înainte

„În ultimii ani, industria păsărilor a făcut pași mari în reducerea salmonelei în unitățile de procesare. Nu există niciun ‘glonț de argint’ care să poată elimina salmonela în instalația de procesare sau în timpul prerecoltei la păsări”, a spus Shariat.

Medicii veterinari de păsări vaccinează animalele împotriva tipurilor de salmonella cel mai adesea asociate cu focarele de boli umane. Dar pentru a face acest lucru eficient, ei trebuie să știe ce tipuri de bacterii există la păsările din ferme.

„Tehnologia de rezoluție mai mare utilizată în această cercetare a constatat că mai multe serotipuri de salmonella erau prezente, dar erau de obicei depășite numeric de serotipul Kentucky. Studiul nostru oferă acum un cadru pentru identificarea acestor serotipuri. Aceste cunoștințe le oferă crescătorilor de păsări date mai bune pentru a putea gestiona practicile de control al salmonelei”, a spus Shariat.

Cum îți bei cafeaua? Secretul care poate crește durata de viață cu până la 30%, potrivit unui studiu