Home » Știință » Un asteroid cât un zgârie-nori de 50 de etaje a trecut pe lângă Pământ

Un asteroid cât un zgârie-nori de 50 de etaje a trecut pe lângă Pământ

Publicat: 20.07.2022

Un asteroid de dimensiunea unui zgârie-nori de 50 de etaje a trecut pe 17 iulie pe lângă Pământ, fiind cel mai aproape de planeta noastră din ultima sută de ani.

Corpul ceresc, ce a primit denumirea de 2022 KY4, a trecut pe lângă Pământ la o distanță de aproximativ 6,1 milioane de kilometri, sau de peste 16 ori distanța medie dintre Pământ și Lună, potrivit NASA. Acesta este considerabil mai departe decât asteroidul 2022 NF, care a ajuns la 90.000 de kilometri, indică Live Science.

Asteroidul 2022 KY4 are un diametru de aproximativ 88 de metri în cel mai larg punct vizibil și se deplasează cu o viteză estimată de 27.000 kilometri pe oră, de aproximativ opt ori mai rapid decât un glonț de pușcă, potrivit NASA.

Corpul ceresc a mai vizitat Pământul și înainte

Corpul ceresc a mai vizitat planeta noastră și în trecut, cel mai recent în 1959 și 1948. Acest asteroid nu va mai face o altă „vizită” planetei noastre până în luna mai 2048, a calculat NASA.

NASA și alte agenții spațiale monitorizează îndeaproape mii de obiecte apropiate de Pământ precum acesta. Chiar dacă traiectoria unui asteroid îl plasează la milioane de kilometri de planeta noastră, există o șansă extrem de redusă ca orbita asteroidului să se poată schimba ușor după ce a interacționat cu gravitația unui obiect mai mare, cum ar fi o planetă.

Chiar și o schimbare atât de mică ar putea pune un asteroid pe un curs de coliziune cu Pământul într-un viitor zbor.

Agențiile spațiale monitorizează îndeaproape activitatea corpurilor cerești

Ca atare, agențiile spațiale iau apărarea planetară foarte în serios. În noiembrie 2021, NASA a lansat o navă spațială care deviază asteroizi numită Double Asteroid Redirection Test (DART), care se va lovi direct de asteroidul Dimorphos, cu lățimea de 160 metri, în toamna anului 2022.

Coliziunea nu va distruge asteroidul, dar poate schimba ușor calea orbitală a rocii spațiale. Misiunea va ajuta la testarea viabilității deviației asteroidului, în cazul în care un viitor asteroid ar reprezenta un pericol iminent pentru planeta noastră.

Vă mai recomadăm și:

Primele fragmente din meteoritul care a căzut în Rusia oferă indicii despre roca spaţială (FOTO)

Astronomii tocmai au detectat un asteroid de mărimea unui autobuz care va zbura aproape de Pământ

Cel mai periculos asteroid cunoscut de omenire în ultimii ani. Când va lovi Pământul?

Asteroidul Ryugu ar putea oferi indicii despre originea vieții pe Pământ