Home » Știință » NASA a început construirea următoarei generații de „vânători” de asteroizi

NASA a început construirea următoarei generații de „vânători” de asteroizi

Credit: Jet Propulsion Laboratory
Publicat: 28.12.2022

Un telescop spațial conceput pentru a căuta asteroizi și comete care se rătăcesc în vecinătatea orbitală a Pământului, NEO Surveyor (Near-Earth Object Surveyor) al NASA a trecut recent printr-o revizuire tehnică riguroasă. Acum, misiunea trece la faza finală de proiectare și fabricare și își stabilește baza de referință tehnică, de costuri și de program.

Misiunea sprijină obiectivele Biroului de coordonare a apărării planetare (PDCO) al NASA de la sediul central al NASA din Washington. Legea de autorizare a NASA din 2005 a ordonat ca agenția să descopere și să caracterizeze cel puțin 90% dintre obiectele din apropierea Pământului cu diametrul mai mare de 140 de metri, care se află la mai puțin de 48 de milioane de kilometri de orbita planetei noastre.

Obiectele de aceste dimensiuni sunt capabile să provoace daune regionale semnificative sau chiar mai grave, în cazul în care ar avea un impact cu Pământul.

„NEO Surveyor reprezintă următoarea generație pentru capacitatea NASA de a detecta, urmări și caracteriza rapid obiectele potențial periculoase din apropierea Pământului”, a declarat Lindley Johnson, ofițerul pentru apărare planetară al NASA la PDCO.

NEO Surveyor va fi capabil să găsească asteroizii care se apropie de Pământ

„Telescoapele terestre rămân esențiale pentru a ne permite să supraveghem în permanență cerul, dar un observator spațial în infraroșu reprezintă punctul culminant care va permite strategia de apărare planetară a NASA.”

Gestionat de Laboratorul Jet Propulsion al NASA din California de Sud, NEO Surveyor va călători până la o regiune de stabilitate gravitațională – numită punctul Lagrange L1 – între Pământ și Soare, unde nava spațială va orbita în timpul misiunii sale primare de cinci ani.

Din această locație, NEO Surveyor va observa Sistemul Solar în lungimi de undă în infraroșu – lumină care este invizibilă pentru ochiul uman, scrie Phys.org.

Deoarece aceste lungimi de undă sunt în mare parte blocate de atmosfera Pământului, observatoarele terestre mai mari pot rata obiectele din apropierea Pământului, pe care acest telescop spațial le va putea detecta folosind deschiderea sa modestă de colectare a luminii de aproape 50 de centimetri.

Obiectivul principal al misiunii: apărarea planetară

Detectoarele de ultimă generație ale NEO Surveyor sunt concepute pentru a observa două benzi infraroșii sensibile la căldură, care au fost alese special pentru ca nava spațială să poată urmări cele mai dificile obiecte apropiate de Pământ, cum ar fi asteroizii întunecați și cometele care nu reflectă prea multă lumină vizibilă. În lungimile de undă în infraroșu la care NEO Surveyor este sensibil, aceste obiecte strălucesc deoarece sunt încălzite de lumina solară.

În plus, NEO Surveyor va fi capabil să găsească asteroizi care se apropie de Pământ din direcția Soarelui, precum și pe cei care conduc și urmăresc orbita planetei noastre, unde sunt de obicei ascunși de strălucirea luminii solare.

Misiunea va contribui, de asemenea, la caracterizarea compoziției, formei, rotației și orbitei obiectelor din apropierea Pământului. Deși obiectivul principal al misiunii este apărarea planetară, aceste informații pot fi folosite pentru a înțelege mai bine originile și evoluția asteroizilor și cometelor, care au format vechile elemente constitutive ale Sistemului nostru Solar.

Asteroidul Ryugu continuă să ofere informații valoroase despre Sistemul Solar

Un asteroid a lovit planeta Marte cu asemenea forță încât ar fi cauzat un mega-tsunami

Un asteroid a fost detectat cu doar câteva ore înainte să lovească Pământul. Unde s-a prăbușit?

NASA a anunțat data de lansare pentru misiunea care va studia asteroidul 16 Psyche