Home » Știință » Un start-up vrea să construiască benzinării pentru sateliți în spațiu

Un start-up vrea să construiască benzinării pentru sateliți în spațiu

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 26.04.2023

Una dintre cele mai dificile probleme din domeniul explorării spațiale este prelungirea duratei de viață a sateliților. Chiar dacă sistemul satelitului este operațional, acesta poate rămâne fără combustibil și poate, în cele din urmă, să moară.

Un start-up cu sediul în Colorado, SUA, numit Orbit Lab, lucrează la o soluție inovatoare pentru a face sateliții reutilizabili prin dezvoltarea de stații de alimentare în spațiu, conform Interesting Engineering.

Compania a strâns recent o investiție de 28,5 milioane de dolari.

„Orbit Fab este o categorie care definește realimentarea în spațiu. Am investit în Orbit Fav datorită capacității lor unice de a valorifica cererea tot mai mare de servicii de întreținere în spațiu și datorită poziționării lor puternice ca furnizor cheie de infrastructură critică pentru întreaga economie spațială”, a declarat Kerem Ozmen, cofondator și director executiv al 8090 Industries, într-un comunicat oficial al companiei.

Finanțarea va accelera dezvoltarea infrastructurii

Scopul companiei Orbit Fab este să construiască o rețea de porturi de alimentare pe orbită, astfel încât sateliții să poată fi alimentați pe orbita joasă a Pământului și să funcționeze pentru perioade mai lungi. Costul de dezvoltare și de lansare a unui singur satelit de observare a Pământului este de un milion de dolari. Această inovație ar putea însemna economisirea unei sume importante.

Totodată, soluția ar putea să alimenteze sateliții geostaționari, care sunt utilizați în aplicațiile de comunicații terestre. Din cauza influenței gravitaționale a Pământului, Lunii și a Soarelui, acești sateliți se deplasează ușor față de locația prevăzută, astfel că au nevoie de combustibil ca să rămână pe orbită.

Pentru ca acest obiectiv să fie îndeplinit, sunt combinate mai multe inovații de ultimă oră. Rapidly Attachable Fuel Transfer Interface (Interfața de Transfer Rapid de Combustibil Atașabil) sau RAFTI este o inovație de realimentare a porturilor spațiale. Acest sistem de port trebuie să fie integrat în sateliți pentru a permite realimentarea la cerere.

Cum vor fi realimentați sateliții pe orbită?

Sateliții RAFTI sunt realimentați cu ajutorul navetelor de combustibil pe orbită ale Orbit Fab, care se pot atașa la aceștia și îi pot realimenta.

„Vom profita de finanțare pentru a impulsiona vânzările de combustibil și pentru a intensifica producția și integrarea porturilor noastre de alimentare RAFTI la bordul navelor spațiale guvernamentale și comerciale, pentru a alimenta motoarele revoluției industriale în spațiu. Așa cum rachetele au devenit reutilizabile în ultimul deceniu, Orbit Fab a făcut sateliții reutilizabili, astfel încât să permită expansiunea economiei spațiale”, a declarat Daniel Faber, fondatorul Orbit Fab.

În prezent, compania lucrează la patru misiuni de transfer de combustibil, care vor fi lansate probabil în următorii trei ani. Costul de realimentare al unui satelit este de aproximativ 20 de milioane de dolari.

Astfel, sateliții ar putea avea misiuni cu durată de viață prelungită în viitorul apropiat, fără să mai ajungă gunoi spațial.

NASA a selectat un cercetător din domeniul științelor planetare pentru misiunea de explorare a sateliților lui Marte