Home » Știință » Misiunea Juno de la NASA a observat „o față stranie” pe Jupiter

Misiunea Juno de la NASA a observat „o față stranie” pe Jupiter

Foto: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Vladimir Tarasov
Publicat: 29.10.2023

Pe 7 septembrie 2023, în timpul celui de-al 54-lea zbor apropiat, misiunea Juno a NASA a surprins „o față stranie” pe Jupiter într-o zonă din regiunile nordice ale planetei gigantice numită Jet N7.

Imaginea prezintă nori turbulenți și furtuni de-a lungul terminatorului lui Jupiter, linia de despărțire dintre partea de zi și cea de noapte ale planetei.

Unghiul scăzut al luminii solare evidențiază topografia complexă a caracteristicilor din această regiune, pe care oamenii de știință au studiat-o pentru a înțelege mai bine procesele care se desfășoară în atmosfera lui Jupiter.

Ce este aceasta „față” ciudată pe Jupiter?

Care este explicația pentru această „față” ciudată pe Jupiter? Așa cum se întâmplă adesea în imaginile de la Juno, norii lui Jupiter din această imagine se pretează la pareidolie, efectul care îi face pe observatori să perceapă fețe sau alte modele în modele în mare măsură aleatorii.

Cercetătorul amator Vladimir Tarasov a realizat această imagine folosind date brute de la instrumentul JunoCam. În momentul în care a fost făcută imaginea brută, sonda spațială Juno se afla la aproximativ 7.700 de kilometri deasupra vârfurilor norilor lui Jupiter, la o latitudine de aproximativ 69 de grade nord, conform NASA.

Accesează imagini neprocesate de la JunoCam!

Imaginile brute de la JunoCam sunt disponibile pentru ca publicul să le vadă și să le proceseze în produse de imagine la https://missionjuno.swri.edu/junocam/processing. Mai multe informații despre cercetarea făcută de amatori împreună cu NASA pot fi găsite la https://science.nasa.gov/citizenscience.

Mai multe informații despre Juno sunt la https://www.nasa.gov/juno și https://missionjuno.swri.edu. Pentru mai multe despre această descoperire și despre alte rezultate științifice, puteți accesa https://www.missionjuno.swri.edu/science-findings.

Prada va proiecta noile costume spațiale pentru astronauții NASA