Home » Știință » S-a confirmat: radiațiile telefoanelor afectează cantitatea și calitatea spermatozoizilor

Publicat: 03.11.2023

De-a lungul anilor, ipoteza că radiațiile telefoanelor afectează sperma a fost un subiect semnificativ de cercetare științifică și de îngrijorare a publicului.

Până acum, rezultatele studiilor efectuate pe această temă au fost inconsecvente. În timp ce unele studii nu au găsit efecte vizibile ale radiațiilor, altele au arătat că radiațiile telefoanelor afectează sperma.

Acum, un studiu transversal semnificativ pe această temă a fost lansat de o echipă de la Universitatea din Geneva (UNIGE) în asociere cu Institutul Elvețian de Sănătate Publică și Tropicală (Swiss TPH). Pe baza datelor colectate de la 2.886 de bărbați elvețieni cu vârste cuprinse între 18 și 22 de ani din șase centre militare de recrutare între 2005 și 2018, se demonstrează că un număr și o concentrație reduse de spermatozoizi sunt legate de utilizarea frecventă a telefonului mobil.

Radiațiile telefoanelor afectează sperma

„Bărbații au completat un chestionar detaliat legat de obiceiurile lor de viață, starea lor generală de sănătate și, mai precis, frecvența cu care și-au folosit telefoanele, precum și locul în care le-au plasat atunci când nu le-au utilizat”, a explicat Serge Nef, profesor titular în Departamentul de Medicină Genetică și Dezvoltare de la Facultatea de Medicină UNIGE și de la SCAHT, Centrul Elvețian de Toxicologie Umană Aplicată.

Descoperirile au demonstrat o corelație între concentrația redusă de spermatozoizi și utilizarea frecventă a telefonului mobil. Cercetătorii au descoperit că bărbații care nu și-au folosit telefonul mai mult de o dată pe săptămână au avut o concentrație medie de spermatozoizi mult mai mare (56,5 milioane/ml) decât bărbații care și-au folosit telefonul de mai mult de 20 de ori pe zi (44,5 milioane/ml).

Studiul va continua pentru a fi și mai precis

Cu toate acestea, autorii nu au putut găsi nicio corelație între motilitatea și morfologia slabă a spermatozoizilor și utilizarea unui telefon mobil. Noul studiu este mult mai amănunțit decât cercetările anterioare și ar putea indica faptul că consensul științific de lungă durată conform căruia nu există dovezi concludente care să sugereze că expunerea la aceste forme de radiații are un impact semnificativ asupra calității spermei poate să nu fie exact, subliniază Interesting Engineering.

„Studiile anterioare care evaluează relația dintre utilizarea telefoanelor mobile și calitatea spermei au fost efectuate pe un număr relativ mic de indivizi, rareori luând în considerare informațiile despre stilul de viață și au fost supuse părtinirii de selecție, deoarece participanții au fost recrutați din clinicile de fertilitate. Acest lucru a condus la rezultate neconcludente”, a spus Rita Rahban, cercetătoare principală și asistentă didactică în cadrul Departamentului de Medicină Genetică și Dezvoltare din cadrul Facultății de Medicină din cadrul UNIGE și al SCAHT.

Deoarece acest studiu s-a bazat pe date autoraportate, cercetătorii lansează acum un nou studiu care intenționează să cuantifice expunerea la unde electromagnetice în mod direct și precis, precum și să ia în considerare tipurile de utilizare care afectează calitatea spermei, cum ar fi efectuarea de apeluri, navigarea pe web sau trimiterea de mesaje.

Studiul este publicat în revista Fertility and Sterility.

Cercetătorii cred că au descoperit al șaselea gust

Expunerea la lumina naturală ar putea ajuta la tratarea și prevenirea diabetului

Pielea bioimprimată vindecă rănile severe la porci. Va funcționa și la oameni?

Oamenii de știință au descoperit că diabetul poate accelera cancerul de sânge