Home » Știință » Medicamentele pentru alergii ar putea ajuta la tratarea cancerului pulmonar

Medicamentele pentru alergii ar putea ajuta la tratarea cancerului pulmonar

Publicat: 08.12.2023

Cercetătorii de la Icahn School of Medicine at Mount Sinai (SUA) au identificat o cale alergică care, atunci când este blocată, eliberează imunitatea antitumorală în modele de șoareci cu cancer pulmonar fără celule mici (NSCLC). Cât de eficiente sunt medicamentele pentru alergii pentru acest lucru?

Și într-un studiu paralel timpuriu la oameni, combinarea imunoterapiei cu dupilumab, un anticorp care blochează receptorul Interleukin-4 (IL-4) utilizat la scară largă pentru tratarea alergiilor și a astmului, a stimulat sistemul imunitar al pacienților, unul dintre cei șase experimentând o reducere semnificativă a tumorii.

Descoperirile sunt descrise în revista Nature.

Cum ar putea medicamentele pentru alergii să ajută în tratamentul cancerului?

„Imunoterapia folosind blocarea punctului de control imunitar a revoluționat tratamentul pentru cancerul pulmonar fără celule mici, cea mai comună formă de cancer pulmonar, dar în prezent doar aproximativ o treime dintre pacienți răspund la ea și, la majoritatea pacienților, beneficiul este temporar”, spune autoarea principală a studiului, dr. Miriam Merad, director al Institutului de Imunologie de Precizie Marc și Jennifer Lipschultz și președintă a Departamentului de Imunologie și Imunoterapie la Icahn School of Medicine at Mount Sinai.

„Unul dintre obiectivele importante ale programului nostru TARGET este să folosim tehnologia celulară unică și Inteligența Artificială pentru a identifica programe moleculare imunitare care pot diminua răspunsul imunitar tumoral la blocarea punctului de control”, mai spune dr. Merad.

Cunoscută și sub numele de inhibitor PD1, blocarea punctului de control imunitar este un tip de imunoterapie pentru cancer care poate declanșa activitatea de ucis a celulelor T împotriva cancerului, explică Medical Xpress.

„Folosind tehnologii celulare unice, am descoperit că celulele imunitare care se infiltrau în cancerul pulmonar, precum și în alte cancere pe care le-am studiat, prezentau caracteristici ale unui răspuns imunitar de ‘tip 2’, care este comun asociat cu condițiile alergice precum eczema și astmul”, spune dr. Nelson LaMarche, Ph.D., autor al studiului și cercetător postdoctoral în laboratorul dr. Merad.

„Aceste rezultate ne-au făcut să explorăm dacă am putea folosi medicamentele pentru alergii pentru a ‘salva’ sau a îmbunătăți răspunsul tumoral la blocarea punctului de control”, spune dr. Thomas Marron, director al Unității de Studiu a Fazelor Timpurii la Mount Sinai’s Tisch Cancer Center și coautor al studiului.

Va fi nevoie de mai multe studii în acest sens

„În mod remarcabil, am descoperit că blocarea IL-4 a îmbunătățit răspunsul cancerului pulmonar la blocarea punctului de control atât la șoareci, cât și la șase pacienți cu cancer pulmonar fără celule mici și rezistent la tratament. De fapt, unui pacient al cărui cancer pulmonar creștea în ciuda blocării punctului de control aproape tot cancerul i-a dispărut după administrarea a doar trei doze ale medicamentului pentru alergii, iar cancerul său rămâne sub control și azi, de peste 17 luni”, a continuat dr. Marron.

Cercetătorii sunt încurajați de rezultatele inițiale, dar subliniază necesitatea unor studii clinice mai mari pentru a valida eficacitatea medicamentului în tratarea NSCLC.

Pe lângă rezultatele studiului clinic raportat în Nature, cercetătorii au extins acum studiul clinic, adăugând dupilumab la blocarea punctului de control imunitar pentru un grup mai mare de pacienți cu cancer pulmonar, iar Dr. Marron a primit recent o bursă de la Cancer Research Institute pentru a studia efectele în cazul cancerului pulmonar în stadii incipiente.

Prin aceste studii, oamenii de știință caută biomarkeri care îi pot prezice pe cei care pot beneficia de tratamentul cu dupilumab și pe cei care nu ar putea beneficia.

Un parazit existent la pisici afectează persoanele în vârstă

O nouă metodă pentru regenerarea țesutului muscular

Stresul din primii ani de viață afectează creierul mai mult decât un traumatism cranian

Bărbații din Statele Unite mor mai devreme decât femeile. Dar de ce?