Home » Știință » Pasta de dinți pentru alergie la arahide ar putea deveni realitate

Pasta de dinți pentru alergie la arahide ar putea deveni realitate

Publicat: 18.11.2023

Cercetătorii investighează pasta de dinți pentru alergie la arahide. Cercetătorii tocmai au încheiat primele lor teste clinice la oameni privind această terapie experimentală, iar până acum totul pare să decurgă bine.

Una dintre metodele obișnuite de tratare a alergiei la arahide este imunoterapia orală, în care oamenilor li se administrează doze mici de arahide pe o perioadă prelungită pentru a desensibiliza sistemul imunitar față de proteina problematică.

Plecând de la această idee bine-cunoscută, cercetătorii de la Colegiul American de Alergie, Astm și Imunologie (ACAAI) au dezvoltat pasta de dinți pentru alergie care livrează mici cantități de proteine alergene de arahide direct în gură în timp ce oamenii își periază dinții.

Pasta de dinți pentru alergie este sigură pentru utilizatori

Într-un studiu randomizat, controlat cu placebo, oamenii de știință au recrutat 32 de adulți cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani care sufereau de alergie la arahide. Timp de 48 de săptămâni, participanții au primit fie o doză din ce în ce mai mare de pastă de dinți cu arahide, fie un placebo. Echipa a efectuat, de asemenea, teste alimentare și a utilizat analize de sânge pentru a studia „biomarkerii exploratori” ai participanților, care oferă o indicație solidă despre modul în care sistemul lor imunitar reacționează la tratament.

Unul dintre principalele scopuri ale unui studiu clinic de fază I este să se vadă dacă tratamentul este sigur, iar pasta de dinți a trecut acest test cu brio. Terapia s-a dovedit a fi bine tolerată de subiecții studiului, fiind raportate doar efecte secundare ușoare. În plus, majoritatea covârșitoare a participanților s-au ținut de planul de tratament, indicând că ar fi ușor și convenabil de utilizat pentru publicul larg, scrie IFL Science.

„Am remarcat că 100% dintre cei tratați cu pastă de dinți au tolerat constant doza specificată în protocol. Nu au avut loc reacții sistemice moderate sau severe la participanții activi. Reacțiile adverse non-sistemice au fost în mare parte locale (mâncărime orală), ușoare și tranzitorii. A existat o rată de 97% a respectării tratamentului, fără retrageri din cauza medicamentelor de studiu”, a declarat dr. William Berger, membru al ACAAI și autor al studiului.

Despre alergia la arahide

Alergia la arahide este una dintre cele mai comune alergii alimentare, afectând aproximativ 1-2% din populația SUA. Aceasta este cauzată de o reacție exagerată a sistemului imunitar la proteinele găsite în arahide. Corpul identifică greșit aceste proteine drept substanțe dăunătoare și declanșează un răspuns pentru a se apăra împotriva lor.

Acest răspuns imunitar poate provoca o varietate de simptome, de la ușoare la severe, cum ar fi mâncărime, urticarie, inflamație, dificultăți de respirație și, în unele cazuri, anafilaxie potențial letală.

Numărul persoanelor cu alergie la arahide a crescut de trei ori în ultimele decenii, o tendință proeminentă care a avut loc din diverse motive. Este demn de remarcat faptul că copiii sunt mult mai expuși riscului de a dezvolta alergii alimentare în comparație cu adulții, nu în ultimul rând pentru că până la 20% dintre persoanele cu alergie la arahide vor „scăpa” de această alergie la un moment dat.

Datorită succesului rezultatelor recente ale testelor clinice, cercetătorii speră acum să vadă dacă tratamentul cu pastă de dinți funcționează bine și pentru copii.

„Rezultatele susțin continuarea dezvoltării acestei paste de dinți pentru populația pediatrică”, a spus Dr. Berger.

Lucrarea a fost prezentată la conferința Colegiului American de Alergie, Astm și Imunologie (ACAAI).

De ce nu poți opri strănutul și nici nu ar trebui să o faci?

De ce auzea o femeie sunete bizare în ureche? Motivul a fost unul șocant!

Oamenii de știință au descoperit, în premieră, schimbări la nivelul creierului în timpul menstruației