Home » Știință » Test de cultură generală. Unde bate vântul cel mai tare în Sistemul Solar?

Test de cultură generală. Unde bate vântul cel mai tare în Sistemul Solar?

Publicat: 18.12.2023

În prezent, cele mai rapide vânturi înregistrate pe Pământ au atins 408 km/h în timpul unui ciclon tropical în Australia în 1996. Dar unde bate vântul cel mai tare în Sistemul Solar?

Unde bate vântul cel mai tare în Sistemul Solar? Cu toate că vântul din Australia pare extrem de rapid, nu se compară cu cele mai rapide vânturi înregistrate în Sistemul Solar, care se găsesc pe Neptun și ating aproximativ 2.000 km/h.

Deși aceste viteze ar depăși viteza sunetului dacă ar avea loc pe Pământ, pe Neptun, datorită densității mai mari a atmosferei, vânturile nu depășesc din punct de vedere tehnic viteza sunetului.

Unde bate vântul cel mai tare în Sistemul Solar?

Pe Pământ, vremea este un rezultat direct al absorbției de către planetă a radiației solare. Căldura de la Soare furnizează energia produsă în furtunile mari. Întrebarea cheie este de ce Neptun are vânturi atât de puternice, mai ales având în vedere că se află la o distanță impresionantă de 4,3 miliarde de kilometri de Soare.

Diferențele dintre Neptun și Uranus, care se află mai aproape de Soare și are o atmosferă în mare parte lipsită de caracteristici, i-au surprins pe oamenii de știință. Deși temperatura pe Neptun nu este cu mult diferită de cea de pe Uranus, motivul pentru care Neptun este o planetă foarte caldă rămâne un mister.

De ce este planeta Neptun atât de caldă?

Până la survolul navei spațiale Voyager 2 pe lângă Neptun în 1989, se presupunea că atmosfera planetei va fi lipsită de caracteristici din cauza lipsei de radiații solare. Cu toate acestea, datele colectate au arătat că atmosfera lui Neptun este dinamică și surprinzătoare.

Motivul exact pentru care Neptun este atât de caldă rămâne necunoscut, iar multe dintre informațiile pe care le avem despre această planetă provin de la trecerea efemeră a sondei Voyager 2. Este posibil ca interiorul lui Neptun să permită un transfer mai mare de căldură la suprafață, generând astfel curenți de convecție care să producă furtuni și vânturi supersonice. Până când vom efectua noi misiuni de explorare, misterul din spatele furtunilor de pe Neptun va rămâne nerezolvat, scrie WorldAtlas.

Inelele lui Saturn vor dispărea în 2025 din cauza unui fenomen cosmic