Prima pagină Timp Liber

Top Gear, cea mai tare emisiune de maşini din lume…

Redactia Descopera.ro | 03.25.2010 | ● Vizualizări: 896
Top Gear, cea mai tare emisiune de maşini din lume…     Top Gear, Discovery Channel, Jeremy Clarkson, Richard Hammond, The Hamster, James May, Captain Slow, The Stig, masini, auto, bolizi + zoom
Galerie foto (11)

Incepand cu 12 aprilie, in fiecare zi, de luni pana joi, de la ora 23.00, Discovery Channel va invita sa urmariti cea mai populara emisiune cu si despre masini din lume.

Top Gear de Discovery Channel

Puneţi-vă centurile şi pregătiţi-vă de distracţie căci din luna aprilie, Discovery Channel difuzează Top Gear, programul esential pentru fanaticii maşinilor! Top Gear ia pasiunea publicului pentru maşini, elimină statisticile plictisitoare, adaugă entuziasm, cascadorii incitante şi provocări, ajungând în final la un format informativ şi distractiv în acelaşi timp. A şasea şi a şaptea serie sunt pline de prezentări speciale, inclusiv un joc neobişnuit de fotbal în Toyota Agyo, o trecere în revistă a super-automobilului MC12 produs de Maserati şi obişnuita rubrică devenită deja preferata telespectatorilor, "Vedete în maşini cu preţ rezonabil".

Premiat drept "Cel mai popular program non-ficţiune" în cadrul Premiilor Naţionale de Televiziune de la Londra, cu licenţe pentru versiuni locale difuzate acum în Rusia şi Australia, Top Gear continuă să câştige viteză, atât acasă, cât şi în străinătate. Castigator a 10 premii, inclusiv un Emmy si un Banff, Top Gear este difuzat în peste 100 de ţări si are o bază solidă de fani înrăiţi, în toată lumea. În Marea Britanie face în mod constant cote de audienţă de peste 7 milioane de telespectatori pe BBC 2. Popularitatea programului a dus la dezvoltarea unor produse de consum, inclusiv un Live Theatre Show, care îşi propune să permită publicului să se bucure de acest brand şi dincolo de programul TV.



Mai mult decât orice, Top Gear înseamnă distracţie. Aici, maşinile sunt doar punctul de plecare pentru călătorii de proporţii, cascadorii extrem de ambiţioase şi amuzament pur britanic.

Top Gear a prins viaţă în 1977, ca un program obişnuit despre maşini. Relansat în 2002 într-un format mai lung şi mult mai distractiv, a urcat rapid în topuri, devenind cel mai urmărit program de pe BBC2. Programul a fost îmbunătăţit astfel încât să atragă bărbaţi, femei şi chiar copii. Depăşind cu mult media de audienă pe slotul orar respectiv în Marea Britanie, Top Gear s-a dovedit a fi un călător de nădejde pe toate tipurile de teren, atrăgând un public internaţional de aproximativ 150 milioane telespectatori în întreaga lume.

Ireverenţioasă, spirituală, sinceră şi fără prejudecăţi, echipa Top Gear formată din Jeremy Clarkson, Richard (The Hamster) Hammond şi James (Captain Slow) May forţează maşinile până dincolo de limită, pentru a afla dacă sunt bune de ceva sau nu. Dacă vreţi să ştiţi cât de mare e portbagajul unei anumite maşini, căutaţi în altă parte. Un program plin de cascadorii, provocări şi materiale speciale, Top Gear este autoironic, captivant şi plin de pasiune. Nu veţi găsi aici statistici plicticoase sau discuţii de nepătruns despre arborele de distribuţie sau presiunea anvelopelor. În schimb, veţi avea parte de informaţii avizate, divertisment şi - nu în ultimul rând - stil. Discuţiile despre maşini nu au fost nicicând atât de interesante şi atât de amuzante.




Ştiaţi că... ?

  • Identitatea şoferului echipei Top Gear, zis The Stig, a fost recent votată cel mai mare mister al secolului în Marea Britanie.

  • Conform unor estimări interne ale The Times, Jeremy Clarkson este răspunzător pentru 25% din traficul de pe website-ul timesonline.co.uk traffic.

  • Seria 6 a acestui program premiat cu BAFTA include un meci de fotbal în maşini; un episod în care mamele prezentatorilor testează la drum maşini mici; o cursă epică ambarcaţiune-contra-maşină, derulată de la Londra până la Oslo, în Norvegia; încercarea de a traversa un lac la volanul unui jeep; cursa cu tauri de la Pamplona; şi interpretarea genericului muzical al programului Top Gear cu diverse zgomote de motoare auto.

Echipa Top Gear

Jeremy Clarkson

Jurnalist britanic pe teme auto şi prezentator de televiziune, Jeremy Clarkson este una dintre cele mai cunoscute şi mai controversate personalităţi din Marea Britanie. Stilul său de jurnalist şi prezentator, cu opinii ferme, dar şi cu mult umor, i-a atras adesea critici din partea presei, politicienilor, grupurilor de presiune şi publicului larg. Însă mulţi îl găsesc extrem de plăcut şi încă rămâne de demonstrat dacă omul crede cu adevărat în câteva dintre cele mai extravagante declaraţii ale sale. Există chiar şi un website dedicat, care îşi propune să îl facă Primul Ministru al Marii Britanii.

Jeremy Charles Robert Clarkson s-a născut pe 11 aprilie 1960 în Doncaster (un orăşel din nordul Angliei). Mama lui era profesoară, iar tatăl - comis-voiajor. Şi-a făcut studiile la Şcoala Repton (o şcoală publică), iar în pre-pubertate a jucat rolul unui personaj de mare popularitate, elevul de şcoală publică JCT Jennings dintr-un program radio pe BBC, Children's Hour - adaptarea în serial a romanelor lui Anthony Buckeridge. A jucat acest rol până când i-a cedat complet vocea. Ulterior a fost exmatriculat de la Repton pentru "consum de băuturi alcoolice, fumat şi comportament supărător".



Fiind de mult timp un mare iubitor de maşini, (Clarkson şi-a dat examenul de şofer auto în maşina bunicului său, un Bentley R Type), după ce a plecat de la şcoală s-a instruit ca jurnalist la Rotherham Advertiser, apoi a format în 1984 Motoring Press Agency. În anii 1980, a scris pentru diverse reviste auto de specialitate, cum ar fi Performance Car.
Clarkson este cunoscut mai ales pentru Top Gear, program pe care l-a prezentat între 1989 şi 1999, revenind ulterior în 2002, când programul a suferit o schimbare de format.

Este un tip înalt (1,95 m) şi solid, îmbrăcat în blugi, care îi tachinează mereu pe cei din jur. Opiniile lui clar exprimate sunt singurul motiv pentru care unii oameni îi urmăresc programul.

Clarkson a mai prezentat şi alte serii auto, cum ar fi Star Cars, Clarkson's Car Years, Speed şi Jeremy Clarkson's Motorworld. Scrie articole săptămânale pentru ziarele The Sunday Times şi The Sun. Pe lângă maşini, Clarkson este foarte interesat de forţele armate britanice (la un moment dat, a avut chiar un avion de vânătoare în grădina din faţă a casei sale de la ţară, până când consiliul local i-a cerut să îl ducă în altă parte). Este pasionat de tehnologie, în special de proiecte de pionierat, şi a prezentat mai multe programe TV pe aceste teme.



Printre programele lui pe alte teme decât auto se numără: propriul lui talk-show, Clarkson (1998); Jeremy Clarkson's Extreme Machines (1998); Robot Wars (1997) - a prezentat prima serie a versiunii britanice; Jeremy Clarkson Meets The Neighbours - eurofob celebru, a străbătut Europa verificându-şi (şi în anumite cazuri confirmându-şi) prejudecăţile; Have I Got News For You (prezentator-invitat de trei ori); Inventions That Changed the World; şi Great Britons, în care l-a susţinut pe Isambard Kingdom Brunel. A fost adesea invitat la diverse programe, a contribuit la realizarea programului Grumpy Old Men, a fost prezentator-invitat la Top of the Pops şi Never Mind the Buzzcocks, a apărut ca invitat şi concurent în emisiunea celebrului bucătar Gordon Ramsay The F Word, şi-a căutat originile strămoşeşti în Who Do You Think You Are? (stră-stră-străbunicul lui a inventat borcanul Kilner, cu închidere etanşă) şi chiar a apărut ca şoferul maşinii din clipul video nr. 1 în Marea Britanie în 1993, Mr Blobby's Christmas.

A scris mai multe cărţi, printre care Motorworld (1996), Clarkson on Cars (1996), Jeremy Clarkson's Hot 100 (1997), Jeremy Clarkson's Planet Dagenham (1998), Born to Be Riled (1999), Jeremy Clarkson on Ferrari (2000), The World According to Clarkson (2004, Nr. 1 în topuri timp de opt săptămâni), I Know You Got Soul (2004), And Another Thing: The World According to Clarkson: volume 2 (2006), Don't Stop Me Now (2007), For Crying Out Loud: The World According to Clarkson: volume 3 (2008) şi Driven To Distraction (2009).

Are o diplomă onorifică de la Universitatea Brunel (2003) şi un doctorat onorific în tehnologie de la Şcoala de Tehnologie a Universităţii Oxford Brookes (2005). La sesiunea foto care a urmat după a doua ceremonie, un ecologist protestatar i-a aruncat pe faţă o prăjitură cu bezea şi banane, stârnindu-i o reacţie plină de umor: "Bine ochit ! Delicios... Are un oarecare gust de banană, dar prea mult zahăr."

Clarkson s-a căsătorit cu impresara şi managerul lui, Frances Cain, în mai 1993. În prezent, cei doi locuiesc în Chipping Norton, în Cotswolds, împreună cu cei trei copii ai lor (născuţi în 1994, 1996 şi 1998), plus mai mulţi pui de găină şi trei măgari. Mai au şi un far pe Insula Man, care este a doua casă a familiei.


Richard Hammond (The Hamster)

Nepotul unor muncitori din industria auto, Richard Mark Hammond s-a născut pe 19 decembrie 1969 în Solihull, în apropiere de Birmingham. La jumătatea anilor 1980, familia lui (mama Eileen, tatăl Alan şi fraţii mai mici, Andrew şi Nicholas), s-au mutat în orăşelul Ripon din nordul ţinutului Yorkshire, unde tatăl lui administra o afacere în piaţa locală. Şi-a făcut studiile la Şcoala Solihull (o şcoală independentă de băieţi, unde elevii plăteau taxe), Şcoala Gimnazială Ripon şi Colegiul Harrogate pentru Artă şi Tehnologie (1987-89), unde a obţinut o diplomă naţională în Comunicare Vizuală.

Richard a studiat fotografia şi producţia TV înainte de a-şi începe cariera în domeniul audio-vizual, la BBC Radio York. De acolo, s-a mutat la BBC Radio Cumbria, Leeds şi Lancashire (toate în nordul Angliei), apoi în 1995 a plecat pentru a-şi îndeplini visul de a lucra în domeniul auto. Ambiţia lui supremă era să prezinte programe auto la TV. După ce a plecat de la BBC, a lucrat o vreme în PR, implicându-se în evenimente corporatiste pentru diverşi clienţi, printre care şi Ferrari Owners' Club sau Renault Sport. Însă abia în 1998 a primit primul său post de prezentator TV al unui program pe teme auto - Motorweek pe canalul prin satelit Men & Motors. A lucrat apoi la mai multe programe pe teme auto şi de lifestyle (a prezentat chiar şi ediţia din 2005 a expoziţiei canine Crufts) pentru diverse canale prin cablu şi satelit, apoi şi-a împlinit visul în 2002, când s-a alăturat echipei Top Gear.



2002 a fost anul în care programul şi-a schimbat formatul, ajungând la formula actuală, extrem de populară, iar Richard a devenit curând un nume celebru. Băiatul mai scund şi simpatic din echipă a devenit în scurtă vreme ţinta glumelor co-prezentatorului Jeremy Clarkson. Cea mai celebră dintre aceste glume a devenit porecla lui: Hamsterul. Într-un interviu acordat ziarului Daily Express în iunie 2008, el explică originile acestei porecle: "Numele de Hamsterul a venit de la un coleg al meu. Când i-am zis că soţia mea Mindy era însărcinată, mi-a zis: 'Aah, un pui de hamster'." Richard a făcut greşeala să le povestească şi lui Jeremy şi James, care n-au stat pe gânduri şi au împărtăşit poanta telespectatorilor. Un alt subiect al glumelor care se tot fac pe seama lui Richard este presupunerea că acesta ar folosi înălbitor de dinţi.

Pe 20 septembrie 2006, Richard a fost dus de urgenţă la spital după un accident cu un dragster echipat cu motor cu reacţie, care rula cu o viteză uriaşă (464 km/h). Accidentul s-a produs pe aeroportul Elvington, în apropiere de York, în timpul filmărilor pentru Top Gear. Ştirea a făcut senzaţie la nivel naţional şi milioane de fani au aşteptat cu sufletul la gură, după ce au primit vestea că Richard este în stare critică. Însă deşi a avut probleme cerebrale grave, s-a recuperat într-un mod uimitor şi foarte rapid, revenind deja pe micile ecrane pentru primul episod al seriei a 9-a din program, pe 28 ianuarie 2007. A avut parte de primirea unui erou, cu dansatoare şi focuri de artificii.



Richard a mai prezentat şi alte programe, cum ar fi Richard Hammond Meets Evel Knievel (BBC2, ultimul interviu al lui Knievel, înainte de a muri), The Gunpowder Plot: Exploding The Legend (ITV, o încercare de a reconstitui complotul lui Guy Fawkes, care a vrut să arunce în aer clădirea Parlamentului), Battle of the Geeks (BBC, program de invenţii),Time Commanders (BBC, joc-concurs SF), Should I Worry About? (BBC, explicaţii ştiinţifice ale celor mai importante ştiri de senzaţie pe probleme de sănătate, care sperie de obicei publicul), Richard Hammond's 5 O'Clock Show (ITV1, în timpul săptămânii, la începutul serii) şi primele patru serii din Brainiac: Science Abuse pe Sky One. Este căpitan de echipă pentru concursul comic pe teme auto de la BBC2, Petrol Heads. Cele mai recente titluri din palmaresul lui, în afară de Top Gear, sunt Richard Hammond's Engineering Connections (National Geographic), prezentarea jocului-concurs Total Wipeout (BBC) şi un joc-concurs pentru copii, pe teme ştiinţifice, Richard Hammond's Blast Lab (BBC2/CBBC).

În iulie 2005, Richard a fost votat Numărul 1 într-un sondaj organizat de Heat Magazine pe tema "pasiuni pentru vedete ciudate". Tot în 2005, a ocupat locul al 8-lea în sondajul Broadcast Magazine care a nominalizat cele mai bune personalităţi TV din Marea Britanie.

Deloc surprinzător, Richard este un mare iubitor de maşini. Printre altele, are un Land Rover din 1957, un Dodge Charger din 1969 şi un Porsche 928. Cântă la chitară bass şi i-a acompaniat pe ceilalţi prezentatori de la Top Gear, care au cântat alături de Justin Hawkins la Top Gear of the Pops, pentru Comic Relief în 2007.

S-a căsătorit cu Amanda Etheridge (mai bine cunoscută sub numele de Mindy) pe 4 mai 2002. Au două fiice: Isabella (născută în octombrie 2000) şi Willow (născută în august 2003). Mai au trei cai, patru câini (dintre care unul se numeşte TGD - Top Gear Dog), două pisici, un iepure, nişte pui de găină şi câteva oi.


James May (Captain Slow)

Îndrăgit prezentator TV şi jurnalist premiat, James May a realizat emisiuni şi a scris articole despre maşini, biciclete, plăcinte, gingii, poezie, pălării, aeroplane şi alte vreo câteva chestii - în cea mai mare parte a vieţii lui de adult.

James Daniel May s-a născut pe 16 ianuarie 1963 în Bristol, un mare oraş istoric din sud-vestul Angliei. Este fiul unui muncitor siderurgist. Are o soră mai mare, Jane, o soră mai mică, Sarah, şi un frate. În copilăria lui, familia s-a tot mutat dintr-o parte în alta a ţării. James şi-a făcut studiile la Caerleon Endowed Junior School, în apropiere de Newport, în sudul Ţării Galilor; şi la Oakwood Comprehensive School din Rotherham (acelaşi orăşel din nordul Yorkshire-ului unde Jeremy Clarkson şi-a început cariera jurnalistică). A fost coleg de şcoală cu vedeta Life On Mars/Ashes To Ashes, Dean Andrews. În copilărie, James a fost băiat de cor la biserica parohială Whiston. Pasionat de flaut şi pian (mai cântă şi la clavecin), a studiat mai târziu muzica la Universitatea Lancaster, unde a fost membru al Colegiului Pendle şi la un moment dat a contribuit la căptuşirea pereţilor coridoarelor cu hârtii pe care era tipărit drapelul Marii Britanii.



A început să lucreze pe post de co-prezentator la Top Gear în 1999, dar programul a fost eliminat de BBC din cauza cotelor mici de audienţă. S-a alăturat din nou programului în Seria a 2-a, în actualul format refăcut. Dintre cei trei prezentatori, el este cel blajin, colţuros, cu părul lung, blond şi ciufulit - şi uşor tocilar. Lui Clarkson nu i-a trebuit prea mult timp până să îi găsească o poreclă - Captain Slow (Căpitanul Lent) - datorată, se pare, stilului său "prudent" de a şofa. Spre deosebire de ceilalţi, el nu e un fan al vitezei, în ciuda faptului că în anumite momente conduce cu viteze uriaşe în program. De asemenea, este cunoscut pentru convingerea sa că "mai mare înseamnă mai bun" când este vorba să aleagă un vehicul pentru a-l testa sau a-l cumpăra.

Palmaresul său de televiziune mai include prezentarea unor programe precum: Top Of The Pops pe 29 ianuarie 2006; două serii populare din Oz and James's Big Wine Adventure plus Oz and James Drink to Britain pentru BBC2, Inside Killer Sharks - un documentar pentru Sky, James May's 20th Century (o serie despre invenţii şi descoperiri) şi James May's Big Ideas (o serie în trei părţi despre concepte considerate în mare parte SF); James May on the Moon (sărbătorind a 40-a aniversare a primei aselenizări) şi James May at the Edge of Space (în care a zburat până la limita spaţiului cosmic, într-un avion de spionaj Lockheed U-2). Înainte de Top Gear, a mai fost prezentator TV şi pentru alte programe, cum ar fi Driven, de pe Channel 4 în 1998-1999. A fost naratorul seriei în opt părţi a BBC1 Road Rage School; şi comentatorul prezentării ITV1 a ediţiei din 2006 a London Boat Show. A scris şi prezentat un program special de Crăciun intitulat James May's Top Toys (pentru BBC1), despre jucării din copilăria lui; şi un sequel pentru BBC2, James May: My Sister's Top Toys.



James nu este doar prezentator TV, ci şi jurnalist premiat. La începutul anilor 1980, a lucrat ca sub-editor pentru revistele The Engineer şi apoi Autocar (de unde a mărturisit că a fost concediat după ce a inserat un mesaj ascuns, cu conţinut depreciativ, într-un număr din 1992). A scris pentru mai multe publicaţii, printre care: un articol constant, numit England Made Me în CAR Magazine; articole pentru Top Gear Magazine; contribuie cu regularitate la secţiunea auto a ediţiei de sâmbătă a ziarului Daily Telegraph, încă din octombrie 2003. În 2000 a câştigat premiul "Jurnalistul Anului", acordat de Guild of Motoring Writers. A mai scris pentru revista umoristică online pe teme auto Sniff Petrol. O colecţie a articolelor lui publicate a apărut în cartea sa May On Motors. Este co-autor al Oz and James's Big Wine Adventure, o carte inspirată după serialul TV cu acelaşi nume. A mai scris postfaţa de la Long Lane with Turnings, ultima carte a lui LJK Setright, o adevărată legendă a motoarelor. Alte cărţi ale lui May sunt: Notes From The Hard Shoulder (publicată în 2007) şi James May's 20th Century (publicată în septembrie 2007, pentru a însoţi serialul TV cu acelaşi nume).

James şi-a luat examenul de conducere abia din a doua încercare şi a avut mai multe maşini, printre care: un Bentley T2, un Rolls-Royce Corniche din 1971, un Jaguar XJS, un Range Rover, un Fiat Panda, un Porsche 911, un Porsche Boxster S (despre care susţine că ar fi prima maşină pe care şi-a cumpărat-o nouă), un Mini Cooper şi mai multe motociclete. Are licenţă de pilot pentru avioane uşoare, luată în octombrie 2006. Mai are cinci motociclete şi o bicicletă pliabilă. În 2009, a conceput o grădină făcută integral din plastilină pentru expoziţia Chelsea Flower Show şi a construit o casă din Leggo. Intenţionează să construiască cea mai lungă cale ferată de jucărie din lume.

Din 2000, James este iubitul lui Sarah Frater, jurnalist muzical şi critic de dans. Locuieşte într-o casă fără mochetă pe scări, în Hammersmith, în vestul Londrei. Pisica lui, Fusker, a fost primită în dar de la Mindy, soţia lui Richard Hammond.


The Stig

O siluetă misterioasă, îmbrăcată complet în alb - inclusiv casca desprinsă din epoca spaţială. The Stig este neînfricatul şofer de teste al programului Top Gear. Nu ştim cine e. Identitatea lui este secretă. Nu vorbeşte niciodată şi nu îşi scoate casca în faţa camerei de filmat.

Pe lângă faptul că testează maşini pentru Top Gear, The Stig pregăteşte în fiecare episod invitaţii care vor face o tură de pistă, pentru rubrica "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil".



The Stig a mai apărut în câteva dintre programele speciale ale lui Jeremy Clarkson pe teme auto, cum ar fi Heaven and Hell şi The Good, The Bad and The Ugly, dar şi în programul BBC Whizz Whizz Bang Bang, un program care reconstituie invenţii ale copiilor.

Numele de Stig vine din vremea când prezentatorul Jeremy Clarkson era elev al Şcolii Repton, unde se pare că elevii noi erau porecliţi "Stig".

Personajul original, Stig cel în costum negru, era Perry McCarthy, fost pilot britanic de Formula Unu, care a apărut în programele din 2002 şi 2003. Dar, după ce şi-a dezvăluit identitatea într-o autobiografie, a fost înlocuit în Seria a 3-a cu noul Stig, în costum alb, care a rămas anonim până în ziua de azi - deşi presa a făcut adesea speculaţii pe tema identităţii lui.

Top Gear – seria 6

Episodul 1. Jeremy face un test-drive cu Mercedes CLS, iar James May studiază Honda Element. James şi Richard încearcă să joace fotbal în Toyota Aygo, iar Jeremy scoate Range Rover-ul Sport la o tură de off-road pe Câmpia Salisbury (o zonă folosită pentru instrucţie militară în Anglia), încercând să nu se lase ucis de un tanc Challenger.

Episodul 2. Pe pista de încercări, Jeremy conduce un MC12, super-automobilul produs de Maserati. Apoi Jeremy, Richard şi James află dacă e posibil să cumperi un coupé stilat, cu două uşi, la un preţ mai mic de 1 500 lire sterline şi supun maşina mai multor teste.

Episodul 3. James May se întoarce în anii 1970 cu superautomobilul Maserati Bora. Germania şi Rusia oferă fiecare echipei Top Gear propria interpretare a automobilului sport clasic, britanic, cu Weismann MF3 şi TVR Tuscan 2. Richard Hammond află ce se întâmplă când scoţi capota unui Aston Martin DB9, cu noul DB9 Volante. În sfârşit, Jeremy face senzaţie când deschide o piscină locală.

Episodul 4. Automobilul Cadillac CTS-V urcă pe pistă, iar Richard testează un BMW Seria 3. Pentru a schimba formatul obişnuit al programului 'Top Gear', prezentatorii predau îndatoririle de reporteri mamelor lor - care testează mai multe maşini de mici dimensiuni, printre care Renault Modus, Honda Jazz şi Peugeot 1007.

Episodul 5. James May face un test cu Murano (noul model 4x4 de la Nissan), iar echipa se întoarce în anii 1960 pentru a defini termenul 'cool' cu Aston Martin DB5 şi Jaguar E-Type. Richard testează un Maserati Gran Sport în Italia, iar Jeremy intră în vizorul lunetiştilor din Garda Irlandeză - numai pentru a afla care maşină e mai bună: Porsche Boxster S sau Mercedes SLK.

Episodul 6. Echipa 'Top Gear' are o nouă misiune: pe parcursul unei curse epice, de la Londra la Oslo, trebuie să afle ce se mişcă mai rapid: o maşină sau o ambarcaţiune. Jeremy urcă la volanului unui Mercedes McLaren SLR, iar Richard şi James sunt la bordul unei ambarcaţiuni. Stig scoate DBR9 - automobilul de curse de la Aston Martin - pe pista de încercări.

Episodul 7. Jeremy studiază cine se mişcă mai iute - un om sau o maşină - întrecându-se la volanul unui Fiat Panda cu un maratonist (AC Muir) pe traseul Maratonului Londrei. Modelul TVR Sagaris ajunge pe pista de încercări, iar van-ul Transit de la Ford trăieşte un moment aniversar important şi este trimis la Nurburgring, pentru a fi sărbătorit. În acest episod, "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil" este Justin Hawkins - solistul trupei britanice The Darkness.

Episodul 8. Jeremy scoate F430-ul de la Ferrari pentru o tură pe pista de încercări de la 'Top Gear', iar un trio de maşini decapotabile (Audi TT, Nissan 350Z şi Chrysler Crossfire) pleacă spre Islanda. În acest episod, "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil" este un celebru autor britanic de texte muzicale, Sir Tim Rice, care în cariera sa a câştigat Premiul Academiei Britanice, Globul de Aur, Premiul Tony şi Premiul Grammy.

Episodul 9. Jeremy află ce model e mai bun - Renault Megane, Vauxhall Astra VXR sau Golf GTi - scoţându-le pe pista de încercări 'Top Gear'. Richard Hammond şi James May încearcă un test de tip "ruleta rusească", iar Jeremy îşi dă verdictul asupra noului M5 de la BMW. DJ-ul britanic Chris Evans este "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil".

Episodul 10. Jeremy află dacă un BMW Seria 5 Diesel se compară cu Seria 5 pe benzină, iar în Islanda, Richard descoperă dacă poţi să traversezi un lac la volanul unui jeep. În Dubai, Jeremy testează noul Bentley Flying Spur - cel mai rapid 'saloon' cu patru uşi din lume. Echipa 'Top Gear' studiază cea mai recentă gamă de jucării off-road, iar pilotul de Formula 1 Mark Webber este invitat de Jeremy în studio. Prezentatoarea britanică de televiziune Davina McCall este "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil".

Episodul 11. Cele mai puternice maşini din lume înnobilează pista de încercări cu prezenţa lor, iar James încearcă să reconstituie tema muzicală de pe genericului programului 'Top Gear' folosind diverse zgomote produse de motoare de maşini. Jeremy vrea să afle de ce camioneta Ford F150 SVT Lightning este cea mai bine vândută maşină din lume, iar Richard ia parte la cursa anuală de tauri de la Pamplona într-un Lamborghini Murcielago. Actorul britanic Timothy Spall, care a jucat în filme precum "Harry Potter" sau "Alice in Tara Minunilor", este "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil".

Top Gear seria 7

Unele cele mai remarcabile momente din Seria a 7-a a acestui program premiat cu BAFTA sunt: curse cu maşini sport în Insula Man; o confruntare între o maşină şi un căţărător de viteză, în frumosul defileu Verdon din sud-estul Franţei; o cursă de supermaşini prin Franţa, către podul Millau, aflat în zona de sud-vest; o competiţie între o maşină şi un avion; o cursă cu trenul, pentru a aduce o trufă din nordul Italiei până la Londra; şi o întrecere între o Mazda şi un ogar cenuşi, în Irlanda.

Printre protagoniştii rubricii "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil" se numără actorul Trevor Eve (Waking The Dead), fostul fotbalist de la Arsenal Ian Wright, celebra navigatoare care a făcut ocolul lumii cu yacht-ul ei, Dame Ellen MacArthur, fostul campion de Formula Unu, Nigel Mansell, şi comicul premiat David Walliams (Little Britain).

Episodul 1. Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May ajung pe Insula Man ca să poată decide ce model e mai bun: Aston Martin - V8 Vantage, BMW M6 sau Porsche 911 Carrera S. Apoi este adus pe pistă Ascari KZ1, iar "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil" este actorul britanic Trevor Eve.

Episodul 2. Jeremy Clarkson testează un Porsche Cayman S, James May şi Richard Hammond testează cele mai bune "jucării de băieţei" din lume, iar Audi RS4 intră în competiţie cu Verdon Gorge. "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil" este fostul jucător de fotbal Ian Wright.

Episodul 3. Jeremy, Richard şi James conduc trei supermaşini prin Franţa, spre Podul Millau. Jeremy testează un Ford Focus, iar Dr Stephen Ladyman, Membru al Parlamentului Britanic şi Ministru de Stat al Transporturilor, este "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil".

Episodul 4. Echipa de la 'Top Gear' studiază dacă se poate cumpăra o supermaşină italiană adecvată, cu motor de mărime medie, la un preţ mai mic de 10 000 lire sterline. Noul Pagani Zonda F ajunge pe pistă, iar celebra navigatoare Ellen MacArthur este "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil".

Episodul 5. Jeremy se întrece cu James şi Richard la volanul unui Bugatti Veyron - în timp ce cei doi sunt în avion - din Alba, în nordul Italiei, până în vârful Turnului NatWest din Londra, în Anglia. De asemenea, Richard testează noul Marcos pe pista programului 'Top Gear'. "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil" este pilotul britanic de curse Nigel Mansell.

Episodul 6. Echipa 'Top Gear' află cine cedează primul sub presiunea temperaturilor sub zero grade Celsius: un automobil sau Richard Hammond. "Vedeta într-o maşină cu preţ rezonabil" este actorul şi comicul britanic David Walliams.

Următoarele episoade sunt compilaţii din cele mai bune fragmente din Seriile 6 şi 7.


Episodul 7. O retrospectivă a misiunii 'Top Gear': achiziţionarea unui superautomobil italian italian, cu motor de mărime medie, cu mai puţin de 10 000 lire sterline. Jeremy, Richard şi James cumpără fiecare câte o supermaşină şi o conduc de la Bristol la Slough, în Anglia, confruntându-se pe parcurs cu diverse obstacole. Apoi Jeremy testează un Range Rover Sport contra unui tanc Challenger II şi află care mijloc de transport e mai rapid într-o cursă pe străzile Lisabonei: un automobil sau un mountain bike.

Episodul 8. Urmărim o cursă cu plecare din nordul Italiei, din Alba, pentru a ajunge în vârful Turnului Nat West din Londra. Concurenţii sunt Jeremy la volanul noului Bugatti Veyron contra lui James şi Richard, care merg cu avionul. James testează un Maserati Bora, iar Richard se alătură taurilor care aleargă la Pamplona, pentru a testa un Lamborghini.

Episodul 9. Trecem în revistă cele mai bune fragmente din ultima serie. Jeremy în noul Audi RS4 se întrece cu un căţărător de mare viteză. Pilotul profesionist de curse Sabine Schmidt încearcă să conducă un Ford Transit, făcând turul oraşului Nurburgring în mai puţin de 10 minute. Jeremy testează noile modele Boxster şi SLK, şofând în jurul unui sat părăsit în timp ce Garda Irlandeză trage asupra lui. Apoi Stig testează noile Aston Martin Vanquish şi Ferrari 575 pe pistă, cu ajutorul comicului britanic Steve Coogan. În sfârşit, comicul britanic Jimmy Carr intră în culisele studioului şi pistei de încercări de la "Top Gear".

Citate amuzante din Jeremy Clarkson

  • Când navighezi pe baza unui sistem de orientare prin satelit, nu observi dacă soarele e într-un loc greşit pe cer. Încetezi să îţi mai foloseşti busola "încorporată", simţul înnăscut că soarele ar trebui să fie sus. Nu e cazul să mă contraziceţi. Oricine poate să navigheze orientându-se după instinct. Dacă nu poţi, e ceva în neregulă cu tine şi ar trebui să fii la închisoare. Singurii oameni care nu pot naviga instinctiv sunt femeile şi cei care încearcă să găsească aeroportul Malpensa la Milano.

  • Ştim cu toţii că maşinile mici sunt bune pentru noi. Dar acelaşi lucru îl putem spune despre uleiul din ficat de cod sau despre jogging…

  • Viteza nu a ucis niciodată pe nimeni. Faptul că la un moment dat te opreşti brusc - asta te termină.

  • Am văzut răni cangrenate care arătau mai bine. (Clarkson despre Porsche Cayenne)

  • Ni s-a spus că în această nouă serie trebuie să promovăm mai multe maşini ecologice, "verzi". Aşa că vă prezint una chiar acum. E cea mai verde maşină pe care am reuşit să o găsim, zău aşa. (Un Lamborghini Murcielago de un verde aprins)

  • Am primit mai multe plângeri, pentru că nu prezentăm în programul nostru suficiente maşini la preţuri accesibile. Ca urmare, în seara asta începem cu cel mai ieftin Ferrari cu putinţă. (un Ferrari F430)

  • Îmi cer mii de scuze, v-am făcut să vă pierdeţi de pomană vremea cu noi, în această seară. Nu există maşini coreene sau malaeziene bune.

  • Pe vremuri, am senzaţia că producătorul TVR construia o maşină, o punea în vânzare şi apoi afla cum se folosea. De obicei, atunci când unul dintre clienţi le scria ca să se plângă că murise.

  • E foarte util, cam la fel de util ca un buton de "snooze" pentru o alarmă de incendiu. (Referitor la suspensiile reglabile ale modelului Bentley Continental GT)

  • (Despre Audi R8) Când vorbim despre cele mai multe supermaşini, lucrurile stau aşa: când eşti la volan, e ca şi cum ai încerca să mâni o vacă şi să o convingi să urce pe scara din spate. Dar cu maşina asta e ca şi cum ai unge-o cu miere pe Keira Knightley.

  • Îmi place să cred că Ferrari e o versiune la scară mai mică a lui Dumnezeu.

  • Ferrari 355 e ca un ou de prepeliţă înmuiat în salată de ţelină şi servit din buricul Juliei Roberts.

  • (Despre Alfa Romeo Brera) E ca Angelina Jolie. Aţi auzit că e nebună şi nu mănâncă nimic altceva în afară de pastă de lipit tapetul. Dar tot v-aţi băga, nu ?

  • (Din nou despre Brera, discutând despre o variantă care ajunge mai lent de la 0 la 100 km şi costă mult) E ca şi Cameron Diaz. Ştii că e vegetariană. Ştii că e dedicată principiilor ecologiste. Dar ai spune nu ? Maşina asta parcă ar fi Cameron Diaz, dar pe roţi.

  • (Despre Mercedes CLS55 AMG) Sună de parcă ar fi Barry White mâncând viespi.

  • Aston Martin DB9... Asta nu e maşină de curse, e pornografie!

  • (Despre BMW X3) Dacă nu eşti în deplinătatea facultăţilor mintale - şi prin asta înţeleg că te trezeşti dis-de-dimineaţă şi crezi că eşti o ceapă - asta e maşina ta !

  • Când eşti la o petrecere şi le spui oamenilor că ai un Nissan Almera e ca şi cum le-ai spune că ai virusul Ebola şi te pregăteşti să strănuţi.

  • Aş prefera să mă duc la birou târându-mă în patru labe, decât la volanul unui Ford Galaxy. Omul care a conceput tapiseria scaunelor de Ford Galaxy avea o fixaţie pentru conopidă. Aş prefera să-mi fac o vasectomie decât să cumpăr un Ford Galaxy.

  • Nu trebuie doar să te fereşti de Suzuki Wagon R. Trebuie să te fereşti de el aşa cum te-ai feri de o partidă de sex neprotejat cu un travestit etiopian.

  • (Despre maşinile de la un salon Max Power) Cele mai multe dintre maşinile astea ajung de la 0 la 100 km o dată... şi apoi sar în aer.

  • Volkswagen plăteşte 200 lire sterline ca să cumpere un set de patru injectoare de carburant pentru modelul Golf, varianta Diesel. Cei de la Kia probabil că ar face vreo câteva automobile noi de banii ăştia.

  • Acesta este un Renault Espace. Probabil unul dintre cele mai bune vehicule de transportat oameni. Dar nu că asta ar fi o chestie foarte lăudabilă. E ca şi cum ai spune: "Dumnezeule ! Am sifilis, cea mai bună dintre bolile cu transmitere sexuală !"

  • (despre Chevrolet Corvette Z06) În multe privinţe, automobilul ăsta e ca un herpes. E foarte amuzant când îl iei, dar nu e prea amuzant să trăieşti cu el zi de zi.

  • (Despre Audi RS4 Convertible) Singurul om din lume care arăta bine într-o maşină decapotabilă cu 4 locuri a fost Adolf Hitler

  • (Despre James May) ... De ce apari tu în programul ăsta ?!

CITESTE SI:

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI