Home » D:News » Cercetătorii au descoperit legătura dintre agresivitate şi apetitul sexual

Cercetătorii au descoperit legătura dintre agresivitate şi apetitul sexual

Publicat: 07.05.2014
Oamenii de ştiinţă au descoperit neuronii care sunt responsabili de dorinţa sexuală, dar şi de comportamentul agresiv.

Cercetătorii observaseră de mult timp că agresivitatea şi apetitul sexual sunt strâns legate, dar abia acum au găsit care sunt neuronii care declanşează acest comportament.

Comportamentul unui cobai poate fi schimbat, acesta trecând de la interesul pentru reproducere la agresivitate şi invers, prin stimularea diferită a acestor neuroni.

Biologul David Anderson, de la Institutul de Tehnologie California, a coordonat cercetarea pe cobai. Echipa lui a stimulat neuronii unor şoareci, prin metoda numită optogeneză.

Neuronii stimulaţi se află în hipotalamus. Metoda foloseşte unde luminoase emise de un aparat montat pe craniu.

Cercetătorii au observat că atunci când neuronii erau stimulaţi foarte mult prin aceste unde, un cobai mascul ataca un alt cobai, indiferent dacă acesta era mascul sau femelă.

În schimb, o stimulare mai slabă producea un comportament sexual la cobaiul mascul, acesta devenind interesat de femelă.

Astfel, nivelul de activitate al acestor neuroni va decide dacă animalul va avea un comportament agresiv sau sexual.

Neuronii responsabili cu acest comportament au fost identificaţi datorită unei proteine receptor pentru hormonul estrogen. Este o nouă dovadă că aceste hormon este important pentru controlul agresivităţii masculine.

Rezultatele studiului au fost publicate în revista Nature. Oamenii au un hipotalamus structurat similar cu cel al şoarecilor, de aceea rezultatele ar putea fi valabile şi pentru comportamentul uman, spun cercetătorii.