Home » D:News » Imaginea săptămânii: descoperirea făcută între Marte şi Jupiter

Imaginea săptămânii: descoperirea făcută între Marte şi Jupiter

Publicat: 20.09.2015
Această fotografie de detaliu a craterului Occator de pe Ceres, cel mai mare obiect din centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter, a fost realizată de sonda Dawn, aparţinând NASA şi prezintă câteva dintre misterioasele pete strălucitoare de la suprafaţa acestui corp cosmic.

Aceste pete sunt mult mai strălucitoare decât restul formelor de relief de la suprafaţa lui Ceres şi, din această cauză, apar supraexpuse în majoritatea fotografiilor. Imaginea publicată de NASA este compusă din două fotografii ale craterului Occator — una cu expunere scurtă, care surprinde detaliile petelor strălucitoare şi una cu expunere normală a suprafeţei ce apare în fundal.

Cele două fotografii au fost obţinute de sonda Dawn în faza HAMO (High Altitude Mapping Orbit) a misiunii sale, la o rezoluţie de aproximativ 140 de metri/pixel.

NASA a trimis sonda Dawn spre Ceres în cadrul unei misiuni cu un buget de 473 de milioane de dolari, în scopul de a verifica ipotezele privind originea acestui corp cosmic. Una dintre aceste ipoteze susţine că această planetă pitică ar fi de fapt un embrion planetar bogat în apă, o relicvă rămasă de la formarea sistemului nostru solar în urmă cu 4,5 miliarde de ani.

Ceres se află la 414 milioane de kilometri faţă de Soare şi are nevoie de 4,61 de ani tereştri pentru a-şi încheia mişcarea de revoluţie. Cu un diametru de aproximativ 950 de kilometri, acest planetoid este cel mai mare obiect din centura de asteroizi — suficient de masiv pentru ca sub influenţa gravitaţiei să capete forma sferică.

Sursa: Agerpres