Home » D:News » Cum arată Planeta Pământ de pe suprafaţa lunii? Cercetătorii au numit evenimentul surprins ”Răsărit de Pământ”. FOTO

Publicat: 26.12.2015
Iată o imagine cu adevărat spectaculosă de pe Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) NASA, care arată Pământul în toată splendoarea sa de pe suprafaţa Lunii.
Potrivit oamenilor de ştiinţă acesta este un ”Răsărit de Pământ”( earthrises) şi este pur şi simpul uimitor să vezi cum arată Planeta noastră  la aproximativ 135 de km deasupra craterului de pe Lună – Compton.

Potrivit NASA, LRO a observat câte 12 earthrises în fiecare zi, iar cercetătorii de la NASA nu s-a abţinut să nu scrie următorul mesaj: ” În această imagine vom vedea Pământul care pare să înceapă a creşte pe tot orizontului lunar din perspectiva din care priveşte nava spaţială. Centrul Pământului este acum chiar în largul coastei Liberia (la 4.04 grade nord, 12.44 grade Vest). Zona din partea de dreapta sus este deşertul Sahara, şi chiar dincolo este Arabia Saudită. Coastelor atlantice şi Pacific, America de Sud sunt vizibile în partea stângă. Şi mai vedem o bucăţică din craterul Compton.
Capturarea unei imagini a Pământului şi Lunii Lunar Reconnaissance Orbiter Camera (LROC), instrumentul LRO, este o sarcină extrem de complicată. În primul rând, nava trebuie să fi rulată la 67 de grade, doar atunci se pot alinia şi maximiza direcţia de deplasare  şi lăţimea orizontului lunar în Narrow Angle Camera al LROC-lui. Toate acestea au loc în timp ce LRO se deplasează cu o viteză de  peste 1.600 de metri pe secundă! ”