Home » D:News » Un vaccin revoluţionar va transforma HIV într-o infecţie minoră

Un vaccin revoluţionar va transforma HIV într-o infecţie minoră

Publicat: 29.09.2011
O echipă de cercetători din Spania a conceput un vaccin ce promite să transforme HIV-ul într-o infecţie cronică minoră.

Oamenii de ştiinţă au testat vaccinul revoluţionar MVA-B pe 24 de persoane sănătoase, 22 dintre acestea dezvoltând o reacţie imună la HIV – o rată de succes de 92%.

Profesorul Mariano Esteban, şeful echipei de cercetători de la Centrul Naţional de Biotehnologie din Madrid, a explicat cum funcţionează vaccinul: „E ca şi cum i-am arăta sistemului imunitar o poză cu HIV, pentru a-l putea recunoaşte dacă se întâlneşte cu el în viitor”.

Vaccinul conţine 4 gene ale virusului HIV ce stimulează limfocitele de tip T şi B. „Corpul nostru conţine mai multe tipuri de limfocite, fiecare programate să lupte împotriva altui tip de patogen. În cazul patogenilor ce nu pot fi distruşi în mod natural, precum HIV, este nevoie să «antrenăm» aceste celule„, a explicat profesorul Esteban. Limfocitele de tip B produc anticorpi ce atacă virusurile înainte să infecteze celulele, în timp ce limfocitele de tip T detectează şi distrug celulele deja infectate.

Profesorul Esteban a spus că rezultatele obţinute în rândul persoanelor sănătoase sunt încurajatoare, urmând ca vaccinul să fie testat acum pe persoane deja infectate, pentru a vedea dacă produce un efect terapeutic (reducând numărul de celule virale).

Cercetătorii speră ca acest vaccin să intre în scurt timp în producţie. „În viitor, graţie acestui vaccin, HIV va constitui o infecţie minoră, precum herpesul”, au afirmat aceştia.