Home » D:News » Cantităţi enorme de vapori de apă au fost descoperite în constelaţia Hydra

Cantităţi enorme de vapori de apă au fost descoperite în constelaţia Hydra

Publicat: 22.10.2011
O echipă de cercetători europeni a anunţat că a descoperit o acumulare uriaşă de vapori de apă în afara sistemului nostru solar.

Utilizând Observatorul Spaţial Herschel al Agenţiei Spaţiale Europene, cercetătorii au observat vapori de apă ce proveneau din gheaţa depusă în jurul particulelor de praf care înconjoară o stea aflată la 176 de ani lumină.

Masa de praf şi gaze din jurul stelei TW Hydrae – o stea cu vârsta de 5-10 milioane de ani – s-ar putea condensa şi ar putea forma, în viitor, un ansamblu de planete.

Vaporii de apă – care ar putea umple cu uşurinţă mii de oceane ca acelea ale Pământului -, ar putea da naştere viitoarele suprafeţe de apă ale tinerelor planete, aşa cum se crede că s-a întîmplat acum 4,5 miliarde de ani pe Terra.

„Oamenii de ştiinţă bănuiau de mult timp că există astfel de rezervoare de apă în regiunile exterioare ale discului planetar… acum teoria devine considerabil mai puternică”, a declarat astronomul Michiel Hogerheijde de la Observatorul Leiden din Olanda.

Descoperirea nu numai că explică de unde a venit apa Pământului, dar şi indică faptul că este foarte posibil ca în afara galaxiei noastre să existe multe planete asenănătoare Pământului.

Sursa: Xinhuanet