Home » Natură » Hotel pentru albine, cărăbuşi şi buburuze. Metode neconvenţionale folosite în agricultură

Publicat: 21.10.2015
În câteva judeţe din nordul Transilvaniei au fost construite 40 de adăposturi artificiale pentru insecte. Aceste adăposturi sunt confecţionate din lemn, chirpici şi paie, şi au fost făcute pentru a proteja albinele, cărăbuşii sau buburuzele pe perioada iernii. Motivul principal ar fi că aceste specii, din cauza pesticidelor folosite de fermieri în agricultură, se află în pericol de dispariţie în toată Europa.

„Cărăbuşii pot să se ascundă între bucăţile de lemn. Cărăbuşii sunt nişte răpitori de talie mai mare care consumă chiar larvele gândacului Colorado sau melci”, spune Tamas Sike, biolog şi iniţiator al proiectului. Astfel, insectelelor care se hrănesc cu dăunători, le-au fost construite propria lor casă în gospodăriile fermierilor care vor culturi eco.

„Afidele sunt în perioade de secetă, creează exfolierea şi, dacă nu se iau măsuri, chiar dispariţia pomilor”, spune Aurel Iştoan, inginer la Direcţia Fitosanitară din Sălaj. În acest caz şi buburuzele, care se hrănesc cu afide, cunoscute şi ca păduchii plantelor, le-au fost construite nişte adăposturi, scrie Digi 24.

În total, în cele 40 de hoteluri au ajuns mai bine de zece specii de insecte printre care şi albinele de zidar, viespile săpătoare, buburuzele şi cărăbuşii. Construirea acestor adăposturi s-a făcut din fonduri norvegiene care ajung la 74.000 de euro, iar în proiect sunt includse şi conferinţe despre practicile pentru agricultura ecologică.

Totuşi unii fermieri nu vor să renunţe la folosirea insecticidelor pentru a stârpi dăunătorii motivând că fără acestea culturile de legume ar fi în mare parte copromise.