Home » Știință » Dovada că există viaţă după moarte! Un grup de cercetători a găsit gene ”moarte-vii” care persistă în organism chiar şi după deces

Publicat: 20.02.2017
Două noi studii susţin că sute de gene continuă să trăiască după moartea organismului şi în unele cazuri devin chiar mai active.

Această descoperire surprinde cercetătorii, deoarece se credea că, odată cu moartea organismului, activitatea genetică începe să se degradeze, de aceea măsura în care sunt degradate poate indica timpul de la momentul decesului.

Se pare că, totuşi, există unele gene care nu sunt afectate de moartea organismului, afirmă Motherboard.

Conform autorului ambelor studii, microbiologul Peter Noble, de la Universitatea din Washington, descoperirea acestor gene „moarte-vii” poate ajuta la îmbunătăţirea păstrării organelor pentru transplant. Acesta susţine şi că inspiraţia a venit în urma unui studiu realizat acum 3 ani publicat în Forensic Science International care a descoperit gene care rămâneau active în cadavrele umane chiar şi după 12 ore de la deces.

Noble precizează că „este un experiment curios pentru a vedea ce se întâmplă când mori”.

Studiile au cuprins preluarea de ARN din ţesutul şoarecilor şi peştilor zebră (Danio rerio) morţi recent. Un nivel ridicat de ARN înseamnă o activitate genetică ridicată.

Într-unul dintre studii, Noble şi colegii săi au observat mai mult de 1.000 de gene care au rămas „în viaţă” postmortem. Un total de 515 gene de şoarece continuau să opereze chiar şi la două zile după moartea organismului.

Una dintre cele mai surprinzătoare descoperiri a fost că sute de gene şi-au intensificat activitatea după moarte în primele 24 de ore de la deces. Noble speculează că acestea au fost suprimate de reţeaua de gene care era activă în timpul vieţii şi acum s-au putut dezlănţui.

Alte gene descoperite au fost asociate cu dezvoltarea celulelor canceroase. Acest lucru explică de ce există un risc mai mare de cancer la cei cărora le-a fost transplantat un organ.

Cea mai interesantă idee rămâne însă posibilitatea de reînviere a celulelor sau chiar diferenţierea în ceva nou. Aşadar, acest studiu oferă informaţii preţioase multor domenii şi de asemenea explorează noi posibilităţi.

Premieră mondială! Gene modificate printr-o metodă revoluţionară, testate pe oameni