Home » Știință » Cercetătorii au creat o formulă matematică ce modelează mişcarea spermatozoizilor

Publicat: 23.03.2017
Conform unui nou studiu, mişcările ritmice ale flagelului (coada) spermatozoidului au fost explicate printr-o formulă matematică.

Prin înţelegerea mişcărilor individuale ale unui spermatozoid prin fluid, cercetătorii pot analiza cum aceştia se comportă şi interacţionează – element esenţial în elaborarea tratamentelor împotriva fertilităţii, relatează Science Alert.

Cercetătorii au putut studia mişcările spermatozoizilor cu ajutorul microscopului, dar acest lucru nu poate fi îndeajuns datorită interacţiunilor complexe şi numărului extrem de mare al celulelor. Astfel, după cum precizează şi Hermes Gadelha de la Universitatea York din Regatul Unit, „am dorit să creăm o formulă matematică care ar simplifica modul în care abordăm această problemă pentru a face mai uşor de prezis traiectoriile unui număr mare de spermatozoizi. Acest lucru ne-ar putea ajuta să înţelegem de ce unii spermatozoizi reuşesc iar alţii eşuează”.

Pentru a observa mişcările celulelor, echipa a filmat o mostră din sperma umană la microscop, la aproape 300 de frame-uri pe secundă. Aceste traiectorii au putut fi modelate matematic, demonstrându-se de asemenea că există tipare în mişcările celulelor şi nu sunt întâmplătoare aşa cum pot părea la prima vedere.

Studiul este un pas important în cercetarea care presupune găsirea de metode pentru combaterea infertilităţii. Aplicând acest model, se poate prezice mişcarea spermatozoizilor, existând astfel şi posibilitatea ghidării celulelor către ovul pentru fertilizare.

Ce se întâmplă când un spermatozoid întâlneşte un ovul?

Începutul fiecăruia dintre noi: ce se petrece în corp în momentul fecundaţiei? (VIDEO SPECTACULOS)