Home » Știință » Un cercetător NASA doreşte ca Pluto să fie clasificată din nou ca planetă

Un cercetător NASA doreşte ca Pluto să fie clasificată din nou ca planetă

Publicat: 12.05.2018
Un cercetător NASA cere reclasificarea piticei Pluto ca planetă. Puto a fost catalogată ca planetă pitică din 2006, însă unii cercetători nu au fost de acord cu acestă clasificare.

În cadrul unui articol scris pentru Washington Post, astrobiologul David Grinspoon şi principalul cercetător din cadrul misiunii NASA New Horizons, Alan Stem, cer reclasificarea lui Pluto ca planetă în deplinătate. Conform Tech Times, aceştia susţin că toate caracteristicile lui Pluto, precum formele de relief şi norii prezenţi reprezintă un punct forte pentru reclasificarea corpului spaţial.

Grimspoon şi Stem au atacat definiţia unei planete ce a fost propusă în 2006 de către Uniunea Astronomică Internaţională (IAU) atunci când au catalogat Pluto ”planetă pitică”. În cadrul definiţiei, IAU a utilizat trei criterii pentru definirea unei planete.

Primul criteriu este ca o planetă să aibă o forţă de atracţie gravitaţională suficient de mare pentru a se menţine într-un echilibru hidrostatic. Al doilea criteriu este ca obiectul să orbiteze în jurul Soarelui. Ultimul criteriu este să aibă o orbită clară fără alte obiecte în jur.

În cadrul articolului, Grinspoon şi Stern au declarat că unele luni din Sistemul Solar sunt mult mai mari decât unele dintre planete, precum luna lui Saturn, Titan, ce e mai mare decât Mercur. Însă sunt de acord cu unul dintre criteriile impuse de IAU. Ei cred că planetele ar trebui să aibă o orbită circulară, cele ce sunt prea mici pentru a avea o astfel de orbită ar trebui să fie încadrate într-o altă categorie.

Unul dintre criteriile cu care nu sunt de acord este reprezentat de orbita obiectului în jurul Soarelui. Acest lucru complică, însă, descoperirea exoplanetelor din întregul univers. De asemenea, consideră că ar trebui eliminat criteriul unei orbite clare. Cei doi specialişti o consideră absurdă deoarece dacă Pământul ar fi transportat către centura de asteroizi nu ar mai fi considerat o planetă.