Home » D:News » De ce nu reuşesc Intel, Qualcomm şi Nvidia să pătrundă şi în automobilele inteligente, după computere şi telefoane?

De ce nu reuşesc Intel, Qualcomm şi Nvidia să pătrundă şi în automobilele inteligente, după computere şi telefoane?

De ce nu reuşesc Intel, Qualcomm şi Nvidia să pătrundă şi în automobilele inteligente, după computere şi telefoane?
Publicat: 01.07.2014
Intel, Qualcomm şi Nvidia, pionierii cipurilor pentru computere şi telefoane, au dificultăţi în pătrunderea pe piaţa automobilelor inteligente, din cauza standardelor mult mai înalte de siguranţă şi fiabilitate din industria auto, relatează Bloomberg.

Unul dintre exemple poate fi noul sedan de lux 2015 Genesis al Hyundai Motor, plin de semiconductori care comandă totul, de la frânele automate şi senzorii de menţinere a direcţiei şi până la detectarea punctelor moarte de vizibilitate. Alte cipuri permit deschiderea portbagajului dacă detectează că proprietarul are mâinile ocupate şi măsurarea nivelului de dioxid de carbon, pentru a decide dacă interiorul maşinii are nevoie de aer proaspăt.

Modelul Genesis reprezintă prim-planul industriei automobilelor inteligente, dar puţine cipuri, din miile de semiconductori ai vehiculului, sunt furnizate de Intel. Qualcomm şi Nvidia nici măcar nu se află pe lista furnizorilor.

În schimb, majoritatea componentelor electronice sunt livrate de furnizori consacraţi pe acest segment, precum Freescale Semiconductor, Renesas Electronics şi STMicroelectronics, care au experienţă dovedită în industria auto.

Produsele noastre trebuie să funcţioneze din prima. Nu putem spune opa, nu am făcut asta bine„, a declarat Mike O’Brien, vicepreşedinte, în SUA, pentru planificarea producţiei la Hyundai.

Genesis ilustrează obstacolele cu care se confruntă Intel, Qualcomm şi Nvidia, ale căror cipuri domină industria PC-urilor şi telefoanelor, în încercările de a pătrunde pe o posibilă piaţă profitabilă, unde automobilele sunt dotate cu tot mai mult cu sisteme IT şi de comunicaţie complexe, în timp ce vehiculele autonome sunt pe cale să devină realitate.

Potrivit companiei de analiză a pieţei IHS, piaţa cipurilor auto ar putea creşte în acest an cu 6,1%, la 27,9 miliarde de dolari. Pe această piaţă, vânzările de cipuri destinate sistemelor de conducere automată vor avansa în medie cu 13% pe an, până în 2020.

Chiar dacă sistemele proliferează şi dezvoltatorii de softuri precum Google lansează planuri pentru sisteme de conectare şi hărţi, producătorii auto sunt reticenţi să apeleze la producătorii de cipuri a căror eficienţă nu este dovedită, din cauza faptului că produsele lor trebuie să respecte condicţii stricte referitoare la siguranţă. Când un computer se defectează, utilizatorul ar putea pierde nişte date, dar dacă o maşină se defectează, oamenii ar putea fi răniţi.

În cazul vehiculelor, cipurile trebuie să reziste la temperaturi de -40 de grade Celsius şi până la 160 de grade Celsius. De asemenea, aceste cipuri trebuie să fie la dispoziţia producătorilor auto până la 30 de ani şi să aibă o rată zero de eroare, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers.

În cazul cipurilor pentru computere, cipurile trebuie să reziste un an şi să nu dea erori mai mult de 10% din timp.

În cazul serviciilor wireless, Qualcomm a câştigat numeroase comenzi pentru includerea celor mai performante modemuri la maşini, anticipând că până în 2017 până la 60% din automobile vor avea conexiune mobilă.

„Totul vine prin tehnologie cloud. Altfel, ar fi nevoie de o cantitate uriaşă de date care să fie stocată în portbagajul maşinilor”, a declarat Kanwalinder Singh, vicepreşedintele Qualcomm.

Audi şi alţi producători auto folosesc în prezent serviciile Qualcomm şi Nvidia pentru conectarea vehiculelor la Internet, modele Audi fiind dotate cu peste 6.000 de semiconductori.

Dintre Intel, Qualcomm şi Nvidia, numai Nvidia a reuşit să se dezvolte suficient de mult în domeniul auto pentru a avea o contribuţie perceptibilă la venituri.

Intel a anunţat că a adăugat la clienţii săi BMW, Hyundai şi Infiniti, iar în această lună a dezvăluit şi un parteneriat cu Ford Motor în domeniul cercetării, pentru noi aplicaţii destinate maşinilor conectate la Internet.

Totuşi, Intel mai are mult pentru a creşte contribuţia acestui segment la veniturile anuale ale grupului, de 50 de miliarde de dolari. În 2013, Intel a obţinut pe segmentul auto venituri de 1 milion de dolari, în creştere cu 65% faţă de anul precedent.

Surse: Mediafax, Bloomberg

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Xi Jinping pregătește un turneu în Europa. Ce țări va vizita președintele Chinei?
Xi Jinping pregătește un turneu în Europa. Ce țări va vizita președintele Chinei?
Compania Philips plătește 1,1 miliarde de dolari din cauza unui dispozitiv care ar fi cauzat cancer
Compania Philips plătește 1,1 miliarde de dolari din cauza unui dispozitiv care ar fi cauzat cancer
Astronomii au descoperit cum s-a format „inima” de pe Pluto
Astronomii au descoperit cum s-a format „inima” de pe Pluto
Cum salvăm planeta alegând să consumăm un alt tip de pește decât cel de obicei?
Cum salvăm planeta alegând să consumăm un alt tip de pește decât cel de obicei?
Cum s-au răzbunat germanofilii pe membrii guvernul român care au hotărât intrarea în război împotriva Puterilor Centrale
Cum s-au răzbunat germanofilii pe membrii guvernul român care au hotărât intrarea în război împotriva Puterilor Centrale
Cercetătorii sugerează să încercăm experiențe noi atunci când simțim că timpul ne scapă printre degete
Cercetătorii sugerează să încercăm experiențe noi atunci când simțim că timpul ne scapă printre degete
Pitagora, între matematică și învățăturile despre nemurirea sufletului
Pitagora, între matematică și învățăturile despre nemurirea sufletului
Test de cultură generală. Cât de veche este Cascada Niagara?
Test de cultură generală. Cât de veche este Cascada Niagara?
Gerard Peter Kuiper, pionier în explorarea Sistemului Solar. Părintele științei planetare moderne
Gerard Peter Kuiper, pionier în explorarea Sistemului Solar. Părintele științei planetare moderne
Ce amendă a primit un turist care s-a apropiat prea mult de o morsă din arhipelagul norvegian Svalbard
Ce amendă a primit un turist care s-a apropiat prea mult de o morsă din arhipelagul norvegian Svalbard
O politiciană din SUA a stârnit controverse după ce a recunoscut că și-a împușcat câinele
O politiciană din SUA a stârnit controverse după ce a recunoscut că și-a împușcat câinele
Un copil a găsit o piesă rară de Lego pe o plajă din Marea Britanie
Un copil a găsit o piesă rară de Lego pe o plajă din Marea Britanie
Astăzi se împlinesc 79 de ani de când Hitler o lua de soţie pe Eva Braun, în buncărul în care aveau să se sinucidă a doua zi
Astăzi se împlinesc 79 de ani de când Hitler o lua de soţie pe Eva Braun, în buncărul în care aveau să se sinucidă ...
Un drog „neobișnuit de puternic” a omorât un om și a băgat alți opt în spital
Un drog „neobișnuit de puternic” a omorât un om și a băgat alți opt în spital
România este paradisul băncilor
România este paradisul băncilor
Alphabet, compania care deține Google, depășește o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari
Alphabet, compania care deține Google, depășește o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari
O femeie din India a inhalat un ac decorativ care i-a ajuns în plămâni
O femeie din India a inhalat un ac decorativ care i-a ajuns în plămâni
Harriet Quimby, prima femeie care a traversat în zbor Canalul Mânecii
Harriet Quimby, prima femeie care a traversat în zbor Canalul Mânecii