Home » Știință » Drona-cisternă MQ-25 Stingray a Marinei Americane începe testele pe un portavion

Drona-cisternă MQ-25 Stingray a Marinei Americane începe testele pe un portavion

Publicat: 12.12.2021

Drona-cisternă MQ-25 Stingray a Marinei SUA a urcat pentru prima dată la bordul unui portavion pentru a începe testele de manevră pe punte.

Acesta este cel mai recent test pentru aeronava fără pilot, care a efectuat până acum în acest an teste de realimentare cu avioanele F-35C Lightning II și F/A-18F Super Hornet și cu avionul radar E-2D Advanced Hawkeye, scrie The Drive.

Naval Air Systems Command (NAVAIR) a postat pe Twitter un montaj video cu imagini statice în care Stingray al lui Boeing, cunoscut și sub numele de T1, este transportat la bordul navei USS George H.W. Bush (CVN-77).

MQ-25 Stingray va fi supusă momentan unor teste de manevrare pe punte

Aeronava fără pilot nu va fi supusă încă testelor de zbor de pe portavion, dar Marina va începe să exploreze modul în care dronele vor fi integrate la bordul navei, inclusiv deplasarea lor pe lifturi și pe puntea hangarului.

USS George H.W. Bush este primul dintre cele patru portavioane ale Marinei Americane care urmează să fie modificate cu sistemul de control al misiunii fără pilot, sau UMCS, necesar ca drona-cisternă să poată fi operată.

Stingray a suferit, de asemenea, modificări înaintea acestor teste, inclusiv un nou sistem integrat pentru a permite personalului să-l deplaseze de la distanță pe punte.

Pe 22 noiembrie, Marina a anunțat că, în cooperare cu Boeing, încheie diverse teste de manevrare pe punte la sol, la Chambers Field, care face parte din Naval Station Norfolk din Virginia. Norfolk este portul de originie al navei George H.W. Bush.

Anterior, T1 a fost folosit pentru diverse teste de zbor, inclusiv teste de realimentare aeriană, de la aeroportul MidAmerica St. Louis din Mascoutah, Illinois. Până la jumătatea lunii septembrie au fost finalizate 36 de ieșiri de testare, plus multe ore realizate cu simulări folosind modele digitale MQ-25.

Pe lângă T1, a început producția pentru primul lot de patru avioane pentru dezvoltare de inginerie și producție (EMD), care sunt finalizate în baza unei atribuiri de contract din 2018, la care s-au adăugat încă trei bucăți din drona-cisternă.

Aeronava EMD va efectua mai multe lucrări experimentale la instalația Boeing din St. Louis, Missouri, înainte de a se muta la Naval Air Station Patuxent River din Maryland, unde va începe programul de testare de zbor. Acesta va include, de asemenea, perioade de testare petrecute la Lakehurst din New Jersey și Eglin Air Force Base din Florida.

Drona-cisternă va prelua o parte din funcțiile altor aeronave

Prima dintre aceste aeronave EMD este de așteptat să fie livrată în toamna anului viitor, un program care a fost afectat de pandemia COVID-19, precum și de problemele tehnice care au apărut cu drona în sine. Boeing a întrerupt activitatea în trecut pentru a optimiza greutatea și puterea dronei, precum și pentru a aborda o problemă de calitate nespecificată.

În ciuda acestor întreruperi, Marina așteaptă cu nerăbdare să lanseze prima sa aeronavă operațională fără pilot, cu planuri care prevăd un total de 72 de MQ-25 și o capacitate operațională inițială programată pentru anul fiscal 2025.

Pe lângă introducerea unei drone care să poată fi lansată de pe un portavion, Marina va avea pentru prima dată în ultimii ani și o cisternă pentru materie organică, permițând avioanelor F/A-18E/F cu cisterne să revină la misiunile lor de bază. Acest lucru nu numai că va extinde capacitățile de luptă ale escadrilelor Strike Fighter, dar va reduce  și uzura din flota Super Hornet.

Pe măsură ce Pentagonul continuă să se concentreze asupra posibilității unui conflict viitor în regiunea Asia-Pacific, cerința pentru cisterne aeriene va deveni doar mai urgentă, pentru a extinde raza de acțiune a activelor bazate pe portavioane.

Pentru Super Hornet, această cerință este și mai critică, acum că planurile de instalare a rezervoarelor de combustibil conforme pe avioane au fost abandonate.

Pe lângă misiunea principală de realimentare, se așteaptă ca drona-cisternă să își asume și roluri suplimentare, inclusiv sarcini de acumulare de informații, de supraveghere și de recunoaștere (ISR).

Drona-cisternă e o parte importantă a viitorului aeronavelor lansate de pe apă

Deși a vedea o dronă adusă pe un portavion este o noutate astăzi, dacă totul decurge așa cum e planificat în programul MQ-25, aceste avioane vor juca un rol central în partea aerienă a portavionului viitorului.

Marina se așteaptă să treacă în cele din urmă la o împărțire de 40-60 fără pilot, înainte de a atinge un obiectiv pe termen mai lung de 60-40 în favoarea dronelor. Aceste scenarii descriu o imagine foarte diferită față de conceptele anterioare despre modul în care ar putea arăta partea aeriană a unui portavion:

Având în vedere acest lucru, dincolo de setul de misiuni cheie, MQ-25 acționează ca un hotar esențial pentru îndeplinirea altor roluri de luptă aeriană cu dronele bazate pe portavioane.

Deși s-ar putea să nu zboare încă de pe puntea unui portavion, cu un MQ-25 îmbarcat acum pentru prima dată pe o astfel de navă, avem o privire asupra viitorului aripii aeriene a portavionului.

Vă recomandăm să citiți și:

Un start-up dezvoltă sclavi umani digitali pentru a munci în „metaverse”

China va lansa în 2028 rachete capabile să trimită nave spațiale cu echipaj pe Lună

Un reputat astronom de la Harvard susține că o navă extraterestră ar fi însămânțat Pământul cu senzori

Cel mai nou prototip de „soare artificial” al sud-coreenilor a stabilit încă un record

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Microbiomul intestinal, puternic afectat de alimente și poluare. Cercetătorii au fost „surprinși”
Microbiomul intestinal, puternic afectat de alimente și poluare. Cercetătorii au fost „surprinși”
Care este principala diferență dintre super-gripă și răceală?
Care este principala diferență dintre super-gripă și răceală?
Arheologii au găsit o frescă cu Iisus reprezentat ca „Păstorul cel bun”
Arheologii au găsit o frescă cu Iisus reprezentat ca „Păstorul cel bun”
O predicție făcută de Albert Einstein în urmă cu un secol tocmai a fost confirmată
O predicție făcută de Albert Einstein în urmă cu un secol tocmai a fost confirmată
Everest, Chimborazo, Mauna Kea: care este cu adevărat cel mai înalt munte din lume?
Everest, Chimborazo, Mauna Kea: care este cu adevărat cel mai înalt munte din lume?
Când au aprins oamenii primul foc din istorie?
Când au aprins oamenii primul foc din istorie?
Un tratament similar cu Ozempic ar putea ajuta în curând pisicile grăsuțe
Un tratament similar cu Ozempic ar putea ajuta în curând pisicile grăsuțe
O substanță din ciocolata neagră ar putea încetini îmbătrânirea
O substanță din ciocolata neagră ar putea încetini îmbătrânirea
Oamenii de știință au descoperit două gene care ar putea opri răspândirea cancerului
Oamenii de știință au descoperit două gene care ar putea opri răspândirea cancerului
Lepra, între istorie și știință: ce înseamnă cu adevărat această boală și cât de mare este riscul astăzi
Lepra, între istorie și știință: ce înseamnă cu adevărat această boală și cât de mare este riscul astăzi
O navă spațială NASA de pe orbita planetei Marte s-a deconectat în mod misterios
O navă spațială NASA de pe orbita planetei Marte s-a deconectat în mod misterios
Geminidele ating vârful în weekendul 13 – 14 decembrie 2025. Cum să le vezi?
Geminidele ating vârful în weekendul 13 – 14 decembrie 2025. Cum să le vezi?
Epidemie „fără precedent” de gripă în Marea Britanie
Epidemie „fără precedent” de gripă în Marea Britanie
Fibrele, noul ingredient-vedetă. „Este un nutrient de care oamenii chiar au nevoie”
Fibrele, noul ingredient-vedetă. „Este un nutrient de care oamenii chiar au nevoie”
Nichita Stănescu, geniul răsfăţat de Ceauşeşti care a consumat alcool până a murit. „A făcut şi el un pact cu diavolul”
Nichita Stănescu, geniul răsfăţat de Ceauşeşti care a consumat alcool până a murit. „A făcut şi el un pact cu diavolul”
Gigantul Netflix, păcălit cu milioane de dolari de un regizor cunoscut de la Hollywood
Gigantul Netflix, păcălit cu milioane de dolari de un regizor cunoscut de la Hollywood
Locurile din avion pe care pasagerii ar trebui să le evite pe cât posibil
Locurile din avion pe care pasagerii ar trebui să le evite pe cât posibil
Interesul SUA pentru Groenlanda, motiv de panică pentru serviciile secrete daneze
Interesul SUA pentru Groenlanda, motiv de panică pentru serviciile secrete daneze