Home » Știință » Un magnet îndeajuns de puternic încât să ridice un portavion, dezvăluit în Franța. La ce va fi folosit

Publicat: 17.09.2021

Oamenii de știință din Franța au primit, în sfârșit, unul dintre cele mai noi și mai impresionante instrumente necesare pentru eforturile de a crea fuziune nucleară: un magnet absolut uriaș.

Cercetătorii de la Reactorul Termonuclear Experimental (ITER) au dezvăluit recent prima componentă a magnetului după ce l-au primit de la producătorul american. Atunci când va fi asamblat complet, magnetul va avea peste 18 metri înălțime și un diametru de peste 4 metri. Totodată, magnetul este îndeajuns de puternic încât să ridice un portavion.

Magnetul în sine este cunoscut, de fapt, drept „solenoid central”. Acesta va fi folosit ca superconductor pentru a obține cantități incredibile de căldură și presiune, acestea fiind esențiale în procesul creării fuziunii nucleare.

Un câmp magnetic de 280.000 de ori mai puternic decât cel al Pământului

Solenoidul generează un câmp magnetic de aproximativ 280.000 de ori mai puternic decât câmpul magnetic al Pământului.

„Fiecare finalizare a unei componente majore, prima de acest fel, precum primul modul al solenoidului central, crește încrederea că vom putea să ducem la bun sfârșit procesul complex de inginerie al întregii mașinării”, a spus Laban Coblentz, purtător de cuvânt al ITER, citat de Futurism.

Unul dintre cele mai mari reactoare de fuziune din lume

Fuziunea nucleară fascinează oamenii de știință de ani buni. Deși promite energie curată care va reduce emisiile de gaze cu efect de seră, fuziunea nucleară este incredibil de dificil de obținut, iar cercetătorii nu au produs încă un reactor capabil să genereze mai multă energie decât consumă.

Cu toate acestea, reactorul de fuziune al ITER este așteptat să fie unul dintre cele mai mari din lume, iar mulți cred că proiectul este mai promițător decât altele.

Ce sunt pulsațiile electromagnetice și cât sunt de periculoase?

Noi cercetări arată că rechinii folosesc câmpul magnetic al Pământului ca un compas