Home » Știință » De ce piloții de Formula 1 sunt cântăriți după curse?

De ce piloții de Formula 1 sunt cântăriți după curse?

Publicat: 09.04.2025

Dacă ai urmărit vreodată o cursă completă de Formula 1, probabil ți-au trecut prin minte câteva întrebări precum: „Ce fac piloții dacă trebuie să meargă la toaletă?” sau „De ce piloții de Formula 1 sunt cântăriți după curse?”

Aceste întrebări au răspunsuri logice. Să începem cu cea mai delicată: ce fac piloții dacă trebuie să urineze?

La fel ca șoferii obișnuiți, și piloții de curse ar prefera să nu stea într-o baltă de urină în mașină. Totuși, cursele lungi și cantitatea mare de lichide consumate înainte de start pot face imposibilă evitarea acestui lucru, iar unii piloți au recunoscut că au fost nevoiți să se ușureze chiar în timpul cursei.

„Amândoi am avut câte un moment în care am urinat în mașină, ceea ce e destul de remarcabil, având în vedere cât de multe curse am avut în carieră”, a explicat fostul pilot Mark Webber într-un interviu alături de David Coulthard.

„La mine s-a întâmplat în Marele Premiu al Malaeziei din 2009. Am greșit în privința hidratării: trebuie să bem multă apă înainte de cursă, dar ideal ar fi să îți golești vezica înainte de start. Totuși, corpul reține multe lichide”, a continuat el.

De ce piloții de Formula 1 sunt cântăriți după curse?

Dar de ce piloții de Formula 1 sunt cântăriți după curse? Ei bine, cele două aspecte sunt legate direct.

Mașinile de Formula 1 se încălzesc extrem de tare în timpul unei curse. Chiar și frânele pot atinge temperaturi de până la 1.000°C. În cockpit există foarte puțină ventilație, iar motorul se află chiar în spatele pilotului. În plus, multe curse au loc în țări cu un climat foarte cald, scrie IFL Science.

„Designul aerodinamic al mașinii direcționează căldura chiar în cockpit. Singapore este un exemplu extrem din cauza umidității, fiind una dintre cele mai solicitante curse din calendarul F1. În mod obișnuit, piloții pierd între 3 și 4 kilograme în timpul unei curse aici, adică aproximativ patru litri de transpirație”, explică echipa Red Bull.

Greutatea pierdută prin transpirație variază în funcție de condițiile meteo și de cursă. Acesta este motivul pentru care piloții sunt cântăriți înainte și după cursă.

„În Formula 1 există o greutate minimă impusă de regulament. Dacă un pilot cântărește sub această limită, se adaugă greutate suplimentară la mașină. După cursă, FIA verifică greutatea pilotului pentru a se asigura că nu a coborât sub această limită. În plus, scăderea în greutate este analizată și din motive legate de sănătatea pilotului”, explică RacingNews365.

Vă recomandăm să citiți și:

Nucile la micul dejun ajută creierul pe tot parcursul zilei, arată un studiu

Cercetătorii au descoperit că microplasticele ar putea agrava rezistența la antibiotice

Un mecanism din creier ar putea explica de ce femeile îmbătrânesc mai încet decât bărbații

Un salariu mai mare aduce mai multă satisfacție în viață, dar și mai mult stres

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?