Home » Advertorial » Evită ca mașina să-ți strice concediul din cauza unora din aceste probleme

Evită ca mașina să-ți strice concediul din cauza unora din aceste probleme

Evită ca mașina să-ți strice concediul din cauza unora din aceste probleme
Credit foto: Pexels
Publicat: 16.08.2021

Vara este momentul în care există cel mai mare număr de călătorii cu mașina… și cel mai mare număr de avarii. Dacă aveți de gând să începeți călătoria spre destinația de vacanță visată, înainte de a pleca, nu uitați să revedeți aceste puncte vitale. Nu va dura mai mult de 15 minute.

1. Anvelope

De ce contează: anvelopele sunt singurul punct de contact al mașinii cu șoseaua și, prin urmare, sunt cheia siguranței.

Gândiți-vă la un lucru: oricât de multe sisteme de asistență pentru șofer și de siguranță activă are mașina dvs., acestea nu vor face niciun bine dacă anvelopele nu oferă aderență.

Descoperă anvelope de vară – oferte eMAG

Ce să verificați: Verificați dacă sunt în stare bună. dacă sunt uzate sau deteriorate, nu călătoriți! Amânați plecarea și schimbați-le cât mai curând posibil.

În ceea ce privește modelul, prin lege adâncimea minimă este de 1,6 mm, deși este recomandat să fie între 2 și 3 mm, mai ales dacă urmează să faci o călătorie lungă (vara, la căldură, roțile se uzează mai repede).

Anvelope Michelinidei & reviews

2. Lumini

De ce contează: Iluminarea este vitală pentru a vedea și a fi văzut pe șosele. Chiar dacă nu intenționați să călătoriți noaptea, se poate întâmpla să întâmpinați niște vreme nefavorabilă (de exemplu, ceață) sau, pur și simplu, să aveți parte de un agent extern care reduce vizibilitatea (fum dintr-un incendiu, praf, smog…).

Ce trebuie verificat: Porniți toate luminile (nu uitați stopurile și luminile de ceață) și verificați dacă acestea funcționează corect, la fel cum faceți când treceți ITP-ul.

Când faceți o oprire pe parcurs, verificați curățenia farurilor principale, deoarece acestea se murdăresc de insecte; curățați-le dacă este necesar, mai ales dacă călătoriți noaptea.

3. Frâne

De ce este important: dacă anvelopele ne țin pe asfalt, frânele sunt responsabile de oprirea masei vehiculului, deci sunt o altă parte fundamentală a siguranței.

Aveți grijă să nu le forțați excesiv în timpul călătoriei, deoarece vara le este mai ușor să se supraîncălzească (discurile și / sau lichidul) și să piardă eficiența. Dacă aveți de gând să faceți o coborâre lungă, nu uitați să folosiți frâna de motor.

Ce trebuie verificat: Puteți verifica uzura discului de frână cu degetul de-a lungul marginii exterioare (aveți grijă să fie un disc rece). Dacă observați iregularități sau uzură, poate că va trebui să le schimbați.

De asemenea, dacă în timp ce conduceți observați că pedala se apasă prea jos, că scârțâie sau sună de parcă freacă metalul de metal, nu ezitați și mergeți la service.

4. Bateria și sistemul electric

De ce este important: conform unui studiu realizat de Mapfre, din numărul total de avarii care vor avea loc pe tot parcursul verii, 86% sunt cauzate de bateria mașinii. Și, în ciuda credinței populare, acest element are un consum mare în sezonul estival, în principal datorită utilizării aerului condiționat.

Ce trebuie verificat: Mai întâi, verificați dacă bateria și terminalele nu au sulfat (un fel de pulbere albă) și că nu există scurgeri; lichidul este coroziv, așa că nu îl atingeți niciodată cu mâinile.

În ceea ce privește starea internă și sarcina, cel mai bine este să obțineți un voltmetru și să verificați dacă tensiunea este corectă. Ar trebui să fie în jur de 12 V cu motorul oprit și în jur de 13,5 V dacă acesta funcționează, semn că alternatorul funcționează corect.

5. Uleiul

De ce este important: uleiul este fluidul care împiedică părțile metalice ale motorului să se frece una de cealaltă, și are și efect de răcire. Fără ulei, o astfel de frecare ar provoca supraîncălzirea și ar distruge motorul mai devreme sau mai târziu.

Cu timpul și kilometrii, eficacitatea acestuia scade, prin urmare trebuie schimbat în perioada indicată de producător.

Ce să verificați: Cu motorul rece și nivelul mașinii, căutați joja (de obicei vine într-o culoare aprinsă, precum galbenul) și verificați dacă nivelul este între minim și maxim. Dacă este scăzut, completați cu cât este necesar (cu excepția cazurilor de urgență, nu ar trebui să adăugați uleiuri de diferite mărci sau caracteristici). Aveți grijă să nu depășiți maximul, deoarece poate apărea exces de presiune.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase