Home » Cultură » Ziua Colecţiilor Deschise la Antipa, de Ziua Culturii Naţionale

Ziua Colecţiilor Deschise la Antipa, de Ziua Culturii Naţionale

Publicat: 13.01.2020
Cu ocazia aniversării Zilei Culturii Naţionale, Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” organizează miercuri, 15 ianuarie 2020, vizite ghidate gratuite în colecţiile ştiinţifice ale muzeului..

În această zi, publicul va avea acces gratuit atât în expoziţia permanentă cât şi în noua expoziţie temporară de reptile vii, deschisă în Sala Multimedia de la parterul muzeului.

”Vă aşteptăm aşadar să ne vizitaţi, dacă sunteţi curioşi să vedeţi câteva dintre spaţiile în care sunt păstrate cele cca. 2 milioane exemplare de nevertebrate şi vertebrate care constituie patrimoniul ştiinţific al muzeului nostru. Ţinând cont că, dintre acestea, 1 milion este reprezentat de insecte, veţi avea ocazia să admiraţi acum una dintre cele mai mari şi mai valoroase colecţii de fluturi din România”, anunţă Muzeul.

Colecţiile de vertebrate ale muzeului (amfibieni, reptile, păsări şi mamifere) numără aproximativ 50.000 de exemplare, fiind păstrate sub diverse forme, de la animale naturalizate până la piei, preparate umede, ouă sau cuiburi.

Toţi cei care ne vor fi aproape miercuri vor avea ocazia să admire comori de patrimoniu care nu se regăsesc în expunerea permanentă a muzeului şi care fac din Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” un adevărat „jurnal” al biodiversităţii planetei, reprezentând cea mai importantă sursă de documentare pentru cercetarea zoologică românească.

Cele 8 vizite gratuite realizate de personal ştiinţific de specialitate vor fi programate de la orele 11:00 şi 13:00 – în colecţia de păsări; 11:00 şi 15:00 – în colecţia de fluturi; 12:00 şi 14:00 – în colecţiile de reptile şi amfibieni; 13:00 şi 16:00 – în colecţia de mamifere.

Instituţia le propune vizitatorilor să înveţe, să savureze şi să mediteze asupra importanţei conservării biodiversităţii şi a rolului important jucat de muzeele de istorie naturală în timpurile noastre.

Participarea este gratuită iar înscrierea se face prin formularul de rezervare http://antipa.ro/rezervari/, în limita a 15 locuri/grup. Accesul publicului în Muzeu se va face între orele 10:00 şi 18:00 (ultimul vizitator va intra la ora 17:00).