Home » D:News » Calmarul gigant nu este un T-Rex al marilor

Calmarul gigant nu este un T-Rex al marilor

Publicat: 25.08.2008
Calmarul gigantic din apele Noii Zeelande, cea mai mare si cea mai temuta specie capturata vreodata, nu este nici pe departe un T-Rex al oceanelor, ci mai degraba o vietuitoare foarte pasnica, sugereaza noile studii asupra misteriosului urias marin.

“Femela calmar, in greutate de 495 de kilograme, capturata accidental anul trecut, era o masina de respirat supraponderala. Calmarul gigantic, donat ulterior dupra prinderea sa Muzeului National din Noua Zeelanda, era probabil foarte docil. Aceasta specie colosala are reputatia de fi  un pradator periculos si agresiv, fiind foarte temut in trecut”, declara biologul marin Steve O’Shea.
“Cercetarile mele asupra acestor animale marine sugereaza ca nu erau nici pe departe un T-Rex al marilor, ci cu cat se indreptau catre maturitate, cu atat deveneau mai docile, ceea ce ne-a uimit pe toti, deoarce acest fapt nu are precedent.”, continua cercetatorul.

Calmarul si-a dezvaluit secretele in fata biologilor curiosi, dupa ce a fost capturat in apele Noii Zeelande, anul trecut. Se pare ca pe masura ce acesta imbatraneste, se transforma intr-o masa gelatinoasa, careia ii este destul de greu sa vaneze sau sa atace, hranindu-se probabil cu pesti morti.
Cercetatorii au apreciat ca au de-a face cu cel mai mare calmar capturat vreodata, o specie despre care, pana in prezent, s-au stiut destul de putine lucruri, deoarece obisnuieste sa traiasca la adancimi de peste 3 000 de metri.