Home » D:News » Romanii participa la misiunea NASA Kepler

Romanii participa la misiunea NASA Kepler

Publicat: 05.03.2009
Pe 7 martie 2009, ora 05:50 ora Romaniei, NASA va lansa sonda spatiala Kepler pe o orbita in jurul Soarelui. Kepler isi propune sa detecteze planete de marimea Pamantului care orbiteaza in jurul altor stele, iar Institutul Astronomic al Academiei Romane participa activ la misiunea spatiala NASA.

Sonda spatiala Kepler este echipata cu un telescop care va masura stralucirea a 170 000 de stele simultan si continuu pe o perioada de cel putin trei ani si jumatate. Se asteapta ca informatiile care vor fi culese in timpul misiunii sa duca la o mai buna intelegere a evolutiei stelelor. Cantitatea uriasa de date urmeaza sa fie analizata de un consortiu stiintific international numit Kepler Asteroseismic Science Consortium (KASC). Grupul de cercetatori este format din peste 200 de cercetatori de la 50 de institutii din intreaga lume, inclusiv Institutul Astronomic al Academiei Romane.

Cercetarile care se vor desfasura in cadrul Institutului Astronomic al Academiei Romane vizeaza extragerea informatiilor seismice detaliate pentru stele observate de sonda spatiala Kepler. Mai mult, prin folosirea tehnicilor seismologiei stelare se vor determina parametrii fizici ai stelelor. Calculele numerice  se vor efectua pe supercalculatorul SGI ALTIX 3700 din cadrul Institutului Astronomic. Astronomii Marian Doru Suran si Dumitru Pricopi din cadrul Institutului Astronomic al Academiei Romane, ca membri activi ai Kepler Asteroseismic Science Consortium, fac parte din grupul international de cercetatori care vor studia datele culese de sonda spatiala NASA Kepler.

Afla totul despre sonda Kepler, exoplanete si posibilitatea ca aceasta misiune spatiala sa descopere viata sau civilizatii extraterestre, in cele doua ample articole pe care DESCOPERA.RO le-a consacrat evenimentului: