Home » D:News » Raspandirea virusului HIV, filmata in premiera

Raspandirea virusului HIV, filmata in premiera

Publicat: 27.03.2009
O echipa de cercetatori americani a reusit sa filmeze modul in care virusul HIV infecteaza celulele sanatoase, o premiera medicala absoluta, de natura sa ofere informatii pretioase asupra modului de raspandire al acestui virus mortal.

Oamenii de stiinta spera ca noua descoperire sa ii ajute in crearea unui vaccin impotriva virusului, care a facut pana in prezent mai mult de 25 de milioane de victime.

Studiul a fost posibil dupa ce expertii au creat o clona moleculara a virusului HIV si au inserat o proteina in codul genetic, care apare in culoare verde. Acest procedeu le-a permis sa observe intregul proces de infectare al celulelor sanatoase. In momentul in care o celula infectata vine in contact cu una sanatoasa, intre cele doua se creeaza un soi de punte, denumita sinapsa virologica.
“Descoperirea ne arata de ce pana in prezent incercarile de elaborare ale unui vaccin care sa combata virusul HIV au fost sortite esecului”, declara unul dintre autorii studiului, dr. Thomas Huser, cercetator sef in cadrul UC Davis Center for Biophotonics Science and Technology. “Cu cat stim mai multe despre modul in care se raspandeste boala, cu atat vom avea mai multe sanse sa aflam cum putem bloca dezvoltarea si raspandirea virusului in organismul uman.”