Home » D:News » Tantarii pot fi resuscitati chiar si dupa un an petrecut in cosmos

Tantarii pot fi resuscitati chiar si dupa un an petrecut in cosmos

Adrian Nicolae 05.05.2009
Tantarii pot fi resuscitati chiar si dupa un an petrecut in cosmos
Peste 80% dintre larvele de tantari expuse de savantii rusi radiatiilor din spatiul cosmic au fost resuscitate si isi continua existenta normala, asta in ciuda faptul ca nu au avut niciun fel de protectie, anunta publicatia de limba rusa, Pravda. Rezultatele mai mult decat surprinzatoare vin ca urmare a experimentului Biorisk – ISS, care a avut loc intre iunie 2007 si iulie 2008, la bordul Statiei Spatiale Internationale.

„Testele au demonstrat clar ca larvele de chironomidae pot supravietui si isi pot recapata integral functiile organice chiar si dupa o expunere indelungata la radiatiile cosmice. Este dovada de care aveam nevoie ca sa putem afirma ca organismele multicelulare pot rezista in spatiul cosmic”, a afirmat pentru Itar-Tass, Natalia Novikova, unul dintre cercetatorii Institutului de Medicina si Biologie din Moscova.

Primul stadiu al experimentului Biorisk a durat 18 luni, si a demonstrat ca bacteriile si sporii ciupercilor pot rezista mediului sever din afara atmosferei terestre. Cea de a doua etapa a avut in centru larvele de tantari africani, cele care s-au dovedit la randul lor niste supravietuitoare extreme. „Tantarii africani sunt niste insecte extraordinare. Am fost socati sa observam ca acestia rezista radiatiilor cosmice, alcoolului si unor fluctuatii de temperatura de la -270 de grade pana la + 160 de grade Celsius”, declara aceeasi Natalia Novikova.

„Studiul privind existenta organismelor vii in spatiul cosmic ii va ajuta pe savanti sa decida asupra viitoarelor zboruri interplanetare. In acelasi timp, ei vor putea intelege cum a fot posibil ca microorganismele sa migreze de pe planete indepartate catre Pamant”, concluzioneaza omul de stiinta rus.

Sursa:Pravda

Planul de succes al Portugaliei: Toți oamenii vor fi vaccinați până la urmă
Împărăteasa care îi apăra pe români ”contra asupririlor nedrepte”. În Transilvania deţinea un castel unde şi-ar fi ucis iubiţii
O femeie care a distribuit informații false despre spitalul modular ATI din Piatra Neamţ, cercetată penal
Creşterea economică a Chinei este în scădere. Există riscuri pentru piețele financiare mondiale
Rușii de la Nornickel le-au cerut oamenilor de știință să găsească noi modalități de utilizare a paladiului
Inevitabilul s-a întâmplat. O companie a dezvăluit robotul lunetist, conceput pentru precizie și o varietate de condiții
Studentul care îi dă „lecții” lui Apple. A creat încărcătorul comun pestru dispozitivele electronice
De ce mulţi cetăţeni nu au încredere în vaccinurile anti-COVID
Descoperire importantă în Peștera Romanelli, din Italia
Ce au făcut utilizatorii de social media în timpul lockdown-ului
Un film chinez de propagandă a depășit producțiile James Bond și Marvel la box office
OMS afirmă că România va ajunge în 2 ani jumătate la o acoperire vaccinală de 70%
O rachetă hipersonică chineză care a înconjurat Pământul a șocat SUA. „Nu avem nici cea mai vagă idee cum au făcut asta”
Testare gratuită și opțională pentru participanții la Maratonul București
Opt mistere militare bizare care nu au fost niciodată rezolvate
Cafeaua produsă în laborator care va concura cu cea naturală. Ce beneficii are
Descoperirea neașteptată a unor galaxii identice în Universul îndepărtat a fost, în sfârșit, explicată
Arctica, următorul subiect de dispută dintre Rusia și Europa. Ce propuneri a înaintat UE?