Home » D:News » Soarele fura atmosfera Pamantului

Soarele fura atmosfera Pamantului

Publicat: 04.06.2009
Spre deosebire de situatia de pe Marte sau Venus, atmosfera Pamantului parea foarte stabila sub protectia campului magnetic al planetei. Insa, studiile recente par sa indice Soarele ca fiind cel care “fura” cate putin din atmosfera Pamantului.

Si mai surprinzator poate fi faptul ca sistemul de protectie al planetei joaca rolul unui agent dublu, ajutand, dar pagubind, in acelasi timp. Cercetatorii  nu au exclus posibilitatea ca atat Marte cat si Venus sa fi avut o atmosfera protectoare subtire la inceputuri, iar faptul ca nu au beneficiat de protectia unui camp magnetic sa fi contribuit la distrugerea acesteia de catre vantul solar.

Magnetosfera Pamantului are rolul de a ne proteja de puterea bruta a soarelui. Cu toate acestea, oamenii de stiinta au observat pentru prima data, ca aceeasi magnetosfera ajuta particulele solare sa risipeasca o fractiune foarte mica din atmosfera. “In realitate, se pare ca pierdem pe aceasta cale mai mult oxigen si hidrogen decat Venus”, este de parere Chris Russel, profesor de fizica a spatiului in cadrul Universitatii California din Los Angeles.

Magnetosfera Pamantului functioneaza precum un imens colector de energie care interactioneaza cu materia provenita dinspre Soare, putand absorbi o parte din vantul solar. Insa, acelasi camp magnetic creeaza niste tunele prin care ghideaza energia catre atmosfera superioara, incalzind-o si permitandu-i sa scape putin cate putin prin tunele.

O analiza preliminara arata ca in aceste conditii, atmosfera Pamantului ar mai rezista cel putin pana cand Soarele, aflat in prezent la jumatatea vietii sale, se va transforma intr-un gigant rosu.