Home » D:News » Cercetătorii susţin că Soarele este responsabil pentru apa de pe Lună

Cercetătorii susţin că Soarele este responsabil pentru apa de pe Lună

Publicat: 15.10.2012
Particulele provenite de la Soare sunt responsabile pentru prezenţa apei pe suprafaţa satelitului Natural al Terrei, susţin oamenii de ştiinţă.

De acum mai bine un deceniu, de când navele spaţiale ce orbitau în jurul Lunii au observat urme de apă pe satelitul nostru natural, oamenii de ştiinţă au analizat modurile prin care această substanţă ar fi putut ajunge aici.

Acum, dr. Yang Liu de la Universitatea Tennessee susţine că, cel mai probabil, apa s-a format în urma combinării dintre hidrogenul transportat de vântul solar şi oxigenul din solul selenar. Liu şi colegii săi au ajuns la această concluzie după ce au analizat date colectate în urma misiunilor Apolo 11, 16 şi 17. Solul lunar, sau regolitul, conţine mici particule sticloase care sunt produse în urma impactului dintre micro meteoriţi şi suprafaţa Lunii.

Liu şi echipa sa de cercetători au descoperit că aceste granule sticluase conţin apă sau segmente de molecule numite hidroxili în proporţie de  200 şi 300 părţi pe milion. Ulterior,specialiştii au folosit spectroscopia, pentru a identifica raportul dintre hidrogen şi deuteriu cu scopul de a stabili dacă aceste elemente chimice au apărut în urma unui impact cu un asteroid sau cometă, de la erupţii vulcanice selenare sau de la vântul solar. Astfel, s-a constatat că raportul dintre hidrogen şi deuteriu este extrem de scăzut, fiind echivalent cu raportul găsit în vântul solar.

Descoperirile, spun oamenii de ştiinţă, ar putea explica originile unei cantităţi semnificative de apă pe Lună.

Pe măsură ce sistemul solar a început să se formeze acum 4,56 de miliarde de ani, apa s-a condensat din gazul primordial sub forma unor gheţuri, în zonele raci de la marginea sistemului solar. Mai târziu, se pare că ea a fost transportată spre interiorul sistemului solar de o serie de comete, asteroizi şi meteoriţi.

Sursa: ABC Science