Home » D:News » Automobilele nu au fost concepute pentru persoanele obeze: acestea prezintă un risc dublu de deces în accidentele rutiere!

Automobilele nu au fost concepute pentru persoanele obeze: acestea prezintă un risc dublu de deces în accidentele rutiere!

Automobilele nu au fost concepute pentru persoanele obeze: acestea prezintă un risc dublu de deces în accidentele rutiere!
Publicat: 22.01.2013
Persoanele obeze sunt expuse unui risc cu până la 80% mai mare de a muri în urma unui accident rutier faţă de persoanele cu o greutate normală, arată un nou studiu.

Cercetătorii afirmă că acest lucru s-ar putea datora faptului că automobilele sunt concepute pentru persoanele cu o greutate obişnuită, nu pentru obezi.

Doi specialişti în siguranţa transporturilor, Thomas Rice de la Universitatea California şi Motao Zhu de la Universitatea West Virginia, au studiat Fatality Analysis Reporting System (FARS), o bază de date din SUA pe tema accidentelor rutiere.

Cercetătorii au folosit date colectate între 1996 şi 2008, cuprinzând peste 57.000 de coliziuni între două automobile. Apoi, oamenii de ştiinţă au redus numărul de accidente, selectându-le doar pe acelea în care ambele maşini implicate erau de dimensiuni şi tipuri similare.

Cei doi cercetători au comparat apoi riscul de deces în raport cu indicele de masă corporală (IMC) estimat al victimelor. IMC-ul se calculează prin împărţirea greutăţii exprimate în kilograme la înălţimea exprimată în metri la pătrat.

Un adult cu IMC-ul cuprins între 18,5 şi 24,9 este considerat a avea o greutate normală. Un IMC mai mic de 18,5 duce la clasificarea ca „subponderal”, iar între 25,0 şi 29,9 la clasificarea „supraponderal”. Un indice mai mare de 30 duce la clasificarea ca „obez”.

Cercetătorii au descoperit că persoanele subponderale prezintă un risc cu 19% mai mare în comparaţie cu persoanele de o greutate normală. În cazul celor cu IMC-ul cuprins între 30 şi 34,9, riscul era cu 21% mai mare, iar în rândul celor cu IMC cuprins între 35 şi 39,9 riscul era cu 51% mai mare. Persoanele extrem de obeze, cu un IMC de 40 sau mai mare, prezentau un risc cu 80% mai mare decât persoanele cu o greutate normală.

Femeile obeze erau cele mai expuse la risc, cele ce prezentau un IMC între 35 şi 39,9 prezentând un risc de două ori mai mare decât cel al persoanelor cu o greutate normală.

Estimările au fost făcute după ce alţi factori, precum vârsta sau consumul de alcool, fuseseră eliminaţi.

Cercetătorii subliniază că este nevoie de mai multe cercetări pentru a elucida toate cauzele ce duc la această diferenţă, însă aceştia au observat că persoanele supraponderale suferă tipuri diferite de accidente faţă de persoanele cu greutate obişnuită.

Pacienţii obezi tind să prezinte mai multe vătămări în zona pieptului şi mai puţine lovituri la cap. De asemenea, ei au şanse mai mari de a suferi complicaţii, de a necesita şederi prelungite în spital şi prezintă un risc mai mare de a muri.

Testele crash efectuate cu cadavre au arătat că, în cazul unei coliziuni frontale, persoanele cu o greutate normală se deplasează foarte puţin în faţă înainte ca centura de siguranţă să blocheze pelvisul, prevenind deplasarea ulterioară. În cazul cadavrelor obeze, testele au arătat că acestea se deplasează mult mai mult în faţă, deoarece grăsimea abdominală acţionează ca un burete ce extinde perioada de timp necesară blocării centurii de siguranţă.

„Este posibil ca autovehiculele să fie concepute bine pentru a proteja persoanele normale, însă să prezinte deficienţe în ceea ce priveşte protejarea persoanelor supraponderale şi obeze”, spun cercetătorii.

„Acest lucru este important, căci obezitatea afectează mai bine de 33% dintre bărbaţii adulţi din SUA şi 35% dintre femeile adulte”, subliniază cercetătorii în studiul publicat în Emergency Medicine Journal.

Sursa: AFP

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Funcționează sau nu detectoarele de minciuni?
Test de cultură generală. Funcționează sau nu detectoarele de minciuni?
Un eveniment rar de încălzire stratosferică bruscă a fost detectat deasupra Antarcticii
Un eveniment rar de încălzire stratosferică bruscă a fost detectat deasupra Antarcticii
Efectul înfiorător pe care îl are alimentația proastă asupra creierului
Efectul înfiorător pe care îl are alimentația proastă asupra creierului
Ziua în care Iancu de Hunedoara ajungea o legendă. Victoria care a dat naştere unei practici păstrate şi la ora actuală
Ziua în care Iancu de Hunedoara ajungea o legendă. Victoria care a dat naştere unei practici păstrate şi la ora actuală
Prima doamnă a Coreei de Sud, interogată timp de 12 ore din cauza unei genți de lux
Prima doamnă a Coreei de Sud, interogată timp de 12 ore din cauza unei genți de lux
Jucătoarele de fotbal ale Australiei au ajuns la Paris fără bagaje și echipament medical
Jucătoarele de fotbal ale Australiei au ajuns la Paris fără bagaje și echipament medical
Donald Trump a primit „un bilet frumos” de la Xi Jinping după tentativa de asasinat
Donald Trump a primit „un bilet frumos” de la Xi Jinping după tentativa de asasinat
Joe Biden se retrage din cursa prezidențială și anunță că o susține pe Kamala Harris
Joe Biden se retrage din cursa prezidențială și anunță că o susține pe Kamala Harris
Telescopul Webb a observat un „inel Einstein” de la o gaură neagră monstruoasă
Telescopul Webb a observat un „inel Einstein” de la o gaură neagră monstruoasă
Arheologii din Azerbaidjan au scos la lumină o masă ritualică veche de 3.500 de ani
Arheologii din Azerbaidjan au scos la lumină o masă ritualică veche de 3.500 de ani
O nouă rețea neuronală ia decizii la fel ca un om
O nouă rețea neuronală ia decizii la fel ca un om
Revoluție în electronică: cercetătorii au anunțat o descoperire remarcabilă!
Revoluție în electronică: cercetătorii au anunțat o descoperire remarcabilă!
Cum implementează Germania sistemul de reciclare a ambalajelor
Cum implementează Germania sistemul de reciclare a ambalajelor
Arheologii au dezvăluit povestea unui mamut prins în nisipuri mișcătoare
Arheologii au dezvăluit povestea unui mamut prins în nisipuri mișcătoare
Charles Parker Jr., omul care a schimbat cursul istoriei jazzului. „Nu cânta la saxofon, lasă saxofonul să cânte la tine”
Charles Parker Jr., omul care a schimbat cursul istoriei jazzului. „Nu cânta la saxofon, lasă saxofonul să cânte la ...
Edgard Varèse, părintele muzicii electronice. „Toată lumea se naște cu sclipiri de geniu, dar majoritatea oamenilor le păstrează doar câteva minute”
Edgard Varèse, părintele muzicii electronice. „Toată lumea se naște cu sclipiri de geniu, dar majoritatea oamenilor ...
Copiii care au dat nume animalelor de fermă nu au mai dorit să le mănânce
Copiii care au dat nume animalelor de fermă nu au mai dorit să le mănânce
Obiceiul sexual pentru care bărbații sunt judecați mai aspru, conform unui studiu
Obiceiul sexual pentru care bărbații sunt judecați mai aspru, conform unui studiu