Home » D:News » Lichidul amniotic ar putea vindeca bolile intestinale în cazul copiilor născuţi prematur

Maria Olaru 03.26.2013
Lichidul amniotic ar putea deţine cheia pentru vindecarea unei boli intestinale care afectează bebeluşii prematuri, susţin specialiştii.

Inflamaţia severă numită enterocolită necrozantă poate distruge ţesuturile intestinului ducând la insuficienţa unor organe vitale. Teste anterioare, realizate pe animale, au scos la iveală faptul că celulele din lichidul amniotic ar putea vindeca unele dinte aceste probleme crescând şansele de supravieţuire. Cu toate acestea, specialiştii trebuie să mai realizeze o serie de teste înainte de a putea trata bebeluşii prematuri.

Copii născuţi prematur nu sunt pregătiţi pentru viaţa din exteriorul pântecului iar intestinele lor nu pot face faţă mâncării aşa cum ar trebui. Aproximativ unul din 10 copii născuţi prematur dezvoltă enterocolită necrozantă.

Inflamaţia poate cauza moartea ţesuturilor, lucru care contribuie la perforarea intestinului şi implicit la apariţia unei infecţii majore. Laptele de mamă poate reduce acest risc, dar singurul tratament major este operaţia chirurgicală prin care se înlătură ţesutul mort. Din păcate, 40% dintre bebeluşii care au nevoie de o astfel de intervenţie nu supravieţuiesc.

În experimente realizate pe şobolani modificaţi genetic astfel încât să dezvolte enterocolită necrozantă, injectarea celulelor stem din lichidul amniotic ajută la extinderea timpului de supravieţuire.

„Am reuşit să lungim rata de supravieţuire cu destul de mult timp. Ceea ce pare să se întâmple este un efect direct de calmare a inflamaţiei şi stimularea celulelor stem din intestin pentru a deveni mai eficiente în repararea intestinului”, a explicat dr. Simon Eaton.

„Unele celule stem sunt cunoscute pentru efectul lor antiinflamator, dar acum este pentru prima dată când am demonstrat că celule stem din lichidul amniotic pot repara problemele de la nivelul intestinului. Deşi celulele stem din lichidul amniotic au o capacitate limitată de de a se dezvolta în diferite tipuri de celule, comparativ cu cele embrionare, funcţionarea lor pare promiţătoare pentru anumite părţi din corp, mai ales pentru ficat, muşchi şi sistemul nervos”, a explicat dr. Paolo De Coppi.