Home » D:News » Vrei să ştii cum arată colosalul LHC? Vizitează-l virtual cu ajutorul Google Street View

Publicat: 28.09.2013
Google şi-a trimis camerele de luat vederi în interiorul enormelor instalaţii ale Large Hadron Collider (LHC), acceleratorul de particule din cel mai mare laborator de fizică a particulelor din lume, construit de European Organization for Nuclear Research (CERN) la graniţa franco-elveţiană, în apropiere de Geneva.

Timp de 2 săptămâni, în 2011, camerele speciale ale Google au luat mii de imagini ale ameţitoarelor instalaţii, de dimensiuni uriaşe, în care se desfăşoară teste precum cele care au dus, recent, la descoperirea mult-mediatizatului boson Higgs.

LHC cuprinde mai multe instalaţii separate, detectoare sau „experimente” (cum le numesc cercetătorii), în fiecare desfăşurându-se anumite tipuri de testări. Rezultatele acestor teste, desfăşurate în acceleratoarele de particule extrem de performante, îi ajută pe oamenii de ştiinţă să răspundă la întrebări fundamentale privind natura materiei şi formarea Universului. În luna februarie a acestui an, LHC a fost închis pentru a fi supus unor lucrări de modernizare care vor mări putere detectoarelor. În 2015, când LHC va fi redeschis, oamenii de ştiinţă vor întreprinde lucrări de studiere a supersimetriei, materiei negre şi energiei negre.

Folosind camere de luat vederi instalate pe mici vehicule cu roţi, au fost captate imagini panoramice a 4 dintre experimente – ALICE, ATLAS, CMS şi LHCb – precum şi a 1200 de metri din tunelul LHC. (Întreg tunelul circular are o lungime de 27 km.)
Proiectul este încă în desfăşurare, alte imagini urmând să se adauge celor ce pot fi deja vizionate pe site-ul CERN.

Surse: Mail Online, The Verge