Home » D:News » Detalii neştiute despre gărgăriţe. Micile creaturi sunt adevărate campioane în lumea insectelor

Publicat: 18.03.2014
Chiar dacă sunt mai mici decât o unghie, buburuzele sunt capabile de performanţe demne de invidiat. Experţii au realizat un prim studiu despre aceste insecte, care arată calităţile lor extraordinare.

Gărgăriţele pot să atingă viteze incredibile, zboară chiar şi cu 60 de km/h. Performanţele lor nu se opresc însă aici. Micile insecte pot călători la altitudini foarte mari, de peste 1.000 de metri.

Şi la capitolul rezistenţă fizică gărgăriţele stau foarte bine. Ele poz zbura neîntrerupt timp de 2 ore.

Studiul a fost realizat de Rothamsted Research, institut cu sediul în Harpenden, Hertfordshire.

Cercetătorii au analizat date strânse timp de 10 ani despre două specii de buburuze – cea cu şapte pete şi arlechinul.

Insectele au fost urmărite cu ajutorul unor dispozitive speciale, care trimit semnale radare şi care pot înregistra direcţia zborului, viteza şi altitudinea oricărui obiect care se mişcă în apropierea lor.

Cele mai multe buburuze preferă să zboare la altitudini mici, iar viteza medie este de 32 km/h, dar unele pot atinge chiar şi 60 de km/h.
Într-un singur zbor, insectele pot străbate peste 100 de km.

Buburuzele care zburau mai repede se aflau la înălţimi mai mari, unde puteau profita de un vânt mai puternic. Dar deocamdată specialiştii nu ştiu în ce măsură vântul a influenţat viteza lor de deplasare.

Rezultatul studiului a fost publicat în PLoS ONE.