Prima pagină D:News

„Jurnaliştii-robot” scriu ştirile „Breaking News” despre cutremure pentru ziarul LA Times

Florin Bădescu 03.18.2014 | ● Vizualizări: 138
Breaking news-ul apărut în publicaţia Los Angeles Times despre seismul care a zguduit California luni a fost scris de un robot pe baza unui algoritm prestabilit     (Foto: AFP) + zoom
Galerie foto (2)

Breaking news-ul apărut în publicaţia Los Angeles Times despre seismul care a zguduit California luni a fost scris de un robot pe baza unui algoritm prestabilit, informează bbc.co.uk.

Los Angeles Times a fost primul ziar care a publicat un articol despre seismul de luni - şi a reuşit această performanţă graţie unui "jurnalist-robot".

Jurnalistul şi programatorul Ken Schwencke a creat un algoritm care generează în mod automat un articol scurt atunci când se produce un seism.



Ken Schwencke a explicat pentru revista Slate că, în general, este nevoie de trei minute pentru ca o ştire să apară online.

"Robo-jurnalismul" este utilizat tot mai mult în redacţiile din lumea întreagă, afirmă bbc.co.uk.

LA Times este un pionier în această tehnologie care se bazează pe surse de încredere - precum US Geological Survey - şi care introduce date noi într-un format creat anterior.

Pe lângă ştirile despre seisme, noua tehnologie foloseşte un alt algoritm pentru a genera ştiri despre infracţionalitatea din oraş - în acest caz, editorii sunt aceia care aleg ştirile ce au nevoie de o atenţie specială.

Alte companii mass-media au experimentat la rândul lor metoda ştirilor bazate pe un algoritm şi în alte domenii, în special în sport.

Ştirea generată de robot nu îl va înlocui pe jurnalist, afirmă Ken Schwencke, însă ea permite ca datele disponibile să fie "adunate" şi distribuite mai repede sub forma unui articol.

"Este un format suplimentar. Îi scuteşte pe oameni de mult timp şi, pentru un anumit tip de ştiri, adună informaţii de pe piaţă la fel de bine cum ar face-o oricine altcineva. După cum văd eu lucrurile, acest format robotizat nu îi ia nimănui locul de muncă, ci face ca locul de muncă al fiecăruia să devină mai interesant", a adăugat Ken Schwencke.

Surse: Mediafax, BBC News

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI