Home » D:News » Test pentru diagnosticarea moleculară a cancerului, disponibil şi în România

Test pentru diagnosticarea moleculară a cancerului, disponibil şi în România

Marius Comper 04.13.2014
Test pentru diagnosticarea moleculară a cancerului, disponibil şi în România
Românii au la dispoziţie, începând din aprilie, un test ce permite diagnosticarea moleculară a cancerului şi, totodată, identificarea celei mai noi terapii personalizate, a anunţat, într-o conferinţă, dr. Istvan Peták, cercetător ungar şi unul dintre pionierii mondiali ai diagnosticării moleculare.

„Există un info-line permanent care oferă informaţii despre efectuarea testului Oncompass – cel mai avansat sistem informaţional, la nivel mondial, de identificare a celei mai eficiente terapii personalizate bazate pe identificarea mutaţiilor genetice ce au determinat apariţia şi evoluţia cancerului”, a adăugat dr. Peták.

Potrivit cercetătorului ungar, diagnosticul complex obţinut prin efectuarea testelor moleculare Oncompass creşte semnificativ şansele de stopare a evoluţiei tumorii şi oferă, prin analiza simultană a unui mare număr de gene, o importantă economie de timp pentru bolnavul de cancer. Un alt avantaj major al testului este faptul că mostra de ţesut serveşte la examinarea mai multor gene simultan.

Întrebat despre costul efectuării unui astfel de test, dr. Istvan Peták a spus că acesta poate ajunge la 4.000 de euro, incluzând şi identificarea terapiei personalizate.

Prezentă la conferinţă, conf. dr. Dana Stănculeanu a subliniat că, prin acest test inovator, pacienţii cu cancer pot obţine informaţii referitoare la posibilităţile de tratament disponibile la nivel mondial şi personalizate tipului de tumoră de care fiecare suferă. „Tratamentul potenţial poate fi un medicament aflat deja pe piaţă sau aflat chiar în faza de cercetare clinică”, a adăugat dr. Stănculeanu.

Dana Stănculeanu a amintit, în acelaşi context, importanţa studiilor clinice şi faptul că prin aceste studii „pacienţii nu sunt cobai”, ci mai degrabă beneficiarii unor terapii noi.

Elaborat de compania KPS Biotechnology Ltd, testul Oncompass creşte şansele de detectare a mutaţiilor genetice care sunt implicate în apariţia şi evoluţia ulterioară a cancerului, determinând cele mai eficiente opţiuni terapeutice, potrivit dr. Peták.

Pe baza testului oncompass, medicul oncolog poate ghida tratamentul fiecărui pacient în parte, alegând cea mai potrivită terapie, atât din cadrul medicamentelor existente pe piaţă, cât şi din cadrul celor aflate în curs de înregistrare în diverse studii clinice în Europa şi în alte regiuni ale globului, a adăugat cercetătorul ungar.

Diagnosticul rezultat în urma testului este integrat ulterior într-un sistem informaţional complex, unic în lume, şi determină opţiunile terapeutice cele mai eficiente pentru fiecare pacient în parte.