Home » D:News » Cea mai veche reptilă zburătoare descoperită vreodată a fost denumită după un film premiat cu Oscar

Marius Comper 04.29.2014
O străveche reptilă zburătoare a fost denumită "Kryptodrakon progenitor" ("Dragonul ascuns"), în semn de omagiu adus filmului "Tigru şi dragon/ Crouching Tiger, Hidden Dragon", de Ang Lee, recompensat în 2001 cu patru premii Oscar.

Rămăşiţele fosilizate ale acestei reptile zburătoare au fost descoperite în nord-vestul Chinei, în aceeaşi zonă în care a fost turnat şi acel film de arte marţiale regizat de Ang Lee.

Paleoherpetologii – zoologi specializaţi în studiul reptilelor străvechi – au descoperit o nouă specie de pterodactil, o clasă de reptile străvechi din care au evoluat ulterior cele mai mari vieţuitoare zburătoare care au trăit vreodată pe Terra. Savanţii americani şi chinezi au denumit noua specie „Kryptodrakon progenitor” („Krypto” înseamnă „ascuns”, „drakon” înseamnă „dragon”, iar „progenitor” se referă la statutul vieţuitoarei, unul dintre primii pterodactili, din familia pterosaurilor), în semn de omagiu adus filmului de arte marţiale „Tigru şi dragon”, un lungmetraj de dimensiuni epice regizat de Ang Lee. Pterosaurii au devenit vieţuitoarele zburătoare dominante din regnul animal preistoric.

Fosilele au fost descoperite într-un „cimitir al dinozaurilor” din nord-vestul Chinei, în care a fost turnat, parţial, filmul „Tigru şi dragon” între anii 1999 şi 2000.

Studiul, publicat în revista Current Biology, a fost coordonat de Brian Andres, paleontolog la Universitatea South Florida din Statele Unite. Potrivit cercetătorilor, acest studiu a demonstrat faptul că pterodactilii au existat cu cel puţin 5 milioane de ani mai devreme decât credeau oamenii de ştiinţă, adică în urmă cu 163 milioane de ani. Din motive taxonomice, potrivit autorilor studiului, Kryptodrakon progenitor era o reptilă, nu un dinozaur.

La rândul său, filmul „Tigru şi dragon” a revenit în actualitate în ultimele săptămâni, după ce presa americană a anunţat că această peliculă va avea o continuare, ce va fi produsă de Weinstein Company. Filmul, care se va intitula „Crouching Tiger Hidden Dragon II: The Green Destiny”, va intra în producţie în a doua jumătate a acestui an, în Noua Zeelandă, şi îi va avea în distribuţie pe Donnie Yen şi Michelle Yeoh.

Filmul original a fost recompensat în 2001 cu patru premii Oscar.

Surse: Mediafax, HuffPost, GWU