Prima pagină D:News

Câţi bani câştigă Facebook în urma activităţii tale pe această reţea de socializare?

Roxana Ruscior 05.09.2014 | ● Vizualizări: 2256

V-aţi întrebat vreodată cât valoraţi pentru Facebook sau Google şi cum poate activitatea voastră online să aducă bani acestor companii? Aplicaţia PrivacyFix vă poate oferi aceste răspunsuri.

Aplicaţia a fost creată de compania de software AVG şi are ca principal scop informarea utilizatorilor despre modul în care îşi pot configura mai bine setările de confidenţialitate pentru conturile de Facebook şi Google.

De asemenea, PrivacyFix spune clienţilor ce sumă câştigă cele două companii în urma activităţii lor online.

Diferenţele sunt semnificative. De exemplu, dacă Facebook câştigă anual 20 de dolari de pe urma unui utilizator, Google va câştiga mult mai mult, peste 200 de dolari.



Desigur, sumele sunt estimative. Pentru contul de Facebook, aplicaţia evaluează activitatea în funcţie de numărul de prieteni pe care îi are un utilizator, dar şi după numărul de poze publicate, comentarii, like-uri şi share-uri.

Femeile aduc un profit cu 25% mai mare ca bărbaţii, iar cei mai „valoroşi” utilizatori sunt din Canada şi Statele Unite, aceştia generând un venit de peste 8 ori mai mare ca utilizatorii din Africa, Australia sau America Latină.

Cu cât o persoană este mai activă pe Facebook, cu atât este mai probabil să acceseze şi reclame sau linkuri plătite.

Acelaşi lucru este valabil şi pentru Google. Cu cât un utilizator va căuta mai des informaţii folosind acest browser, cu atât profitul este mai mare pentru companie.

Un utilizator obişnuit de pe Facebook dă în medie 130 de like-uri pe lună, publică 9 fotografii şi scrie 110 mesaje (inclusiv comentarii), potrivit aplicaţiei PrivacyFix. De asemenea, are 175 de prieteni.

Facebook încearcă însă să observe activitatea utilizatorilor mai „tăcuţi”, care pot fi foarte activi, adică citesc materialele publicate, dar nu comentează şi nu dau like sau share. Aceştia nu pot fi cuantificaţi de PrivacyFix, deşi au un potenţial important.

Sursa: Advertising Age