Home » D:News » Astronomii au descoperit cea mai veche planetă locuibilă din Univers. Se află aproape de noi

06.04.2014
Până de curând, astronomii nu credeau că există planete în jurul stelei Kapteyn, care se află la o distanţă de doar 13 ani-lumină, astfel încât poate fi observată chiar şi cu un telescop obişnuit.

Planeta recent decsoperită se numeşte Kapteyn b şi se află în zona ideală pentru existenţa apei lichide şi prin urmare şi a vieţii.

Estea cea mai veche planetă descoperită până acum, fiind formată în urmă cu aproximativ 11,5 miliarde de ani, la doar 2 miliarde de ani după Big-Bang.

Gullem Anglada-Escude, de la Universitatea Queen Mary din Londra, autoarea acestui studiu, spune că vechimea planetei oferă posibilităţi neaşteptate pentru existenţa şi evoluţia unor forme de viaţă.

Tot în jurul stelei Kapteyn, care este o pitică roşie, se mai află o planetă mai mare, Kapteyn c, dar astronomii cred că aici nu poate exista viaţă, pentru că este prea frig.

Cele două planete au fost descoperite recent, după ce astronomii au detectat uşoare variaţii în lumina emisă de această stea.

Kapteyn b face parte din categoria exoplanetelor Super-Pământ, fiind de aproape 5 ori mai masivă ca planeta noastră. Toate datele pe care le au în prezent experţii arată că aici sunt îndeplinite condiţiile necesare existenţei vieţii. Având în vedere vechimea planetei, este posibil ca viaţa de aici, dacă există cu adevărat, să fie mult mai evoluată decât pe Terra.

Steaua Kapteyn se afla iniţial într-o galaxie pitică, care a fost ulterior asimilată de Calea Lactee, astfel încât traiectoria acestui astru a fost modificată.

De aceea, faptul că steaua şi planetele ei au supravieţuit acestei coliziuni cosmice este remarcabil. Alte stele din galaxia pitică se află acum la peste 16.000 de ani-lumină distanţă, în grupul Omega Centauri.

Steaua Kapteyn, care a fost descoperită în secolul al XIX-lea de astronomul olandez Jacobus Kapteyn, este o pitică roşie, mult mai rece ca Soarele nostru.

În acest caz, o planetă locuibilă ar trebui să se afle mai aproape de ea, pentru a nu fi complet îngheţată. Kapteyn b respectă această cerinţă, iar aici un an durează doar 48 de zile.

Sursa: Space.com

Care este rolul constituțional al reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii?
O nouă formă de imunoterapie oferă rezultate pozitive în cazul copiilor bolnavi de cancer