Home » D:News » Medalia Nobel a fizicianului care a descoperit neutronul în 1935 a fost vândută cu 329.000 de dolari

Marius Comper 06.06.2014
Medalia Nobel şi diploma aferentă care au fost atribuite în 1935 fizicianului britanic James Chadwick pentru descoperirea neutronului a fost vândută cu 329.000 de dolari la o licitaţie organizată de casa Sotheby's la New York.

Potrivit casei organizatoare, medalia şi diploma Nobel aveau un preţ estimativ de vânzare cuprins între 200.000 de dolari şi 400.000 de dolari.

Neutronii sunt particule infime lipsite de sarcină electrică aflate în interiorul nucleului unui atom.

Cercetările fizicianului James Chadwick au avut un rol important în cadrul Proiectului Manhattan. Chadwick a coordonat comitetul britanic din acest proiect al Aliaţilor conceput pentru a crea prima bombă nucleară din lume în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial şi a fost prezent la prima testare a unei bombe nucleare, desfăşurată în New Mexico. James Chadwick, care a primit titlul de Cavaler al Ordinului Imperiului Britanic în 1945, a prevăzut de asemenea faptul că descoperirea neutronilor va avea implicaţii importante în tratamentele împotriva cancerului.

Familia fizicianului britanic a vândut medalia Nobel şi diploma aferentă, în urmă cu 20 de ani, unui colecţionar privat. Potrivit casei Sotheby’s, acesta ar fi fost motivat să vândă medalia şi diploma de succesul neaşteptat obţinut la o altă licitaţie, în 2013, de medalia Nobel şi diploma obţinute de Francis Crick în 1935 pentru descoperirea structurii spiralate a ADN-ului. În 2013, aceste obiecte au fost vândute la licitaţie cu peste 2,2 milioane de dolari.

Surse: Mediafax, NBC News